امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهی به روشنایی (2)

کتاب حاضر مجموعه مقالات دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران یزد است که طی همکاری بسیار مفید و ارزشمند مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد در چند جلد با عنوان راهی به روشنایی با موضوعات زنان و مقاومت گردآوری و ارائه می‌گردد و البته منظور از مقاومت معنای عام و گسترده آن است. در این شماره 3 مقاله با موضوعات مرتبط با سیره زندگی حضرت فاطمه(س) در راستای «طرح جهانی گفتمان فاطمی» به منظور ترویج سبک زندگی آن بانوی بی‌مثال ، به چاپ می‌رسد.

این مجموعه به اهتمام حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی تهیه شده است و در انتشارات خط‌شکنان به چاپ رسیده است.

گزیده کتاب راهی به روشنایی (2)

استحکام پیوند خانوادگی اسلام به استواری بنیان خانواده توجه عمیقی دارد و با وضع قوانین مختلف همواره سعی کرده که بر این استحکام بیفزاید. در جوامع اسلامی طبق ضوابطی که اسلام در زمینه نگاه کردن، صحبت کردن، خندیدن، نشستن و... قرار داده، هر مردی به تنها کسی که می‌تواند نگاه کند و یا توجه نماید، همسر شرعی‌اش است.

اگر او یک فرد ساخته شده در مکتب‌اش باشد، مقایسه زن دیگری با همسر خودش را حرام می‌داند؛ اما فردی که به ضوابط اسلامی مقید نیست، به طور مسلم هر روز کسی پیدا می‌شود که از همسر خودش صدایش بهتر، لباسش قشنگ‌تر، هیکلش متناسب‌تر، خنده‌اش وسوسه‌انگیزتر و... باشد و این مطلب خود بیانگر لزوم رعایت حجاب برای حفظ استحکام بنیان این خانواده‌ها است، چرا که به اندازه‌ای که مرد بیرون از خانه با دیدن مناظر مسموم بدحجابی کامیاب شود، از علاقه‌اش به همسر کاسته خواهد شد.


صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۳۰/۱۷
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۶۳۶
کتابشناسی ملی :
9413110
شابک :
978-622-8147-14-7
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه راهی به روشنایی(2)