امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 150,000
نظر شما چیست؟

این کتاب دارای 2 بخش اصلی و 12 فصل است که به خواننده این امکان را می‌دهد که خودروهای الکتریکی و خودران را بیشتر بشناسد. در زیر خلاصه و اهداف هر فصل توضیح داده خواهد شد:
(فصل اول) تاریخچه و آینده پیش روی خودرو برقی : 
هدف از این فصل تاریخچه این‌گونه خودرو از گذشته و حال و نیز رشد سریع تولید خودروهای الکتریکی  را برای خواننده مشخص می‌کند و خواننده بیش از پیش لزوم نیاز جامعه به این‌گونه خودروها را متوجه خواهد شد.
(فصل دوم) ایمنی، ابزار و مدیریت خطر:
هدف از این فصل شناساندن قطعات، رفتار و شرایط خطر برای کاهش صدمه به افرادی که با این‌گونه خودروها کار می‌کنند توضیح داده خواهد شد و خواننده با علم به اینکه این‌گونه خودروها که چه شرایطی دارند رفتار و شرایط کار با این گونه خودروها آشنا خواند شد.
(فصل سوم) قطعه شناسی قطعات الکترونیکی:
هدف از این فصل آشناییت با قطعات الکتریکی که در خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود است و خوانندگانی که با این‌گونه قطعات آشناییت ندارند و علاقه‌مند به تعمیر با این‌گونه خودروها هستند آشناییت نسبی پیدا خواهند کرد.
(فصل چهارم) معرفی خودروهای هایبریدی HEV,PHEV :
هدف از این فصل آشناییت خوانده با انواع خودروهای الکتریکی هایبریدی و انواع پیکربندی آنهاست و تلاش شده است که خواننده به صورت نسبی با تنوع این خودروها آشنا گردد.
(فصل پنجم) معرفی قطعات یک خودرو تمام برقی BEV و ارتباط آن‌ها:
هدف از این فصل آشناییت کامل یک خودرو تمام برقی با قطعات و ارتباط آن‌ها با یکدیگر است و خواننده با انواع قطعات و ارتباط آن‌ها به صورت نسبی آشنا خواهد شد.
(فصل ششم) شارژر خودروهای برقی: 
هدف از این فصل آشناییت با انواع ایستگاه‌های شارژ و و نیز سرعت شارژ و انواع استانداردهای این گونه شارژرها توضیح داده شد است.
( فصل هفتم) باتری و سیستم مدیرت باتری: 
هدف از این فصل آشناییت با انواع باتری و پیکربندی این‌گونه باتری‌ها و نیز شرایط کنترل باتری ‌ها برای بهترین و بیشترین عملکرد در طول عمر باتری‌ها توضیح داده خواهد شد. خواننده با قطعات و چگونگی مدیریت باتری‌ها آشناییت کامل پیدا خواهد کرد.
(فصل هشتم) پیشرانه خودروهای الکتریکی و انواع آن: 
هدف از این فصل آشناییت خواننده با انواع موتور و پیکربندی انواع خودرو برقی است و به خواننده تنوع و کاربرد هر یک از موتورها و نیز پیکربندی موتورها را به روی خودرو کاملاً آشنا خواهد کرد.  
(فصل نهم) مبدل و اینورترها:
هدف از این فصل آشناییت به انواع مبدل و اینورترهاست که خواننده لزوم استفاده این قطعه در خودرو را کاملاً درک نماید.
(فصل دهم) کنترل کننده خودرو الکتریکی:
هدف از این فصل آشناییت با سیستم کنترل خودرو و ارتباط این سیستم با سایر قطعات است. در این فصل مدار داخلی یک کنترل‌کننده را تشریح می کنیم.
(فصل یازده) مدیریت انرژی برق با وجود خودروهای برقی: 
هدف از این فصل به تشریح مدیریت انرژی برق با وجود خودرو برقی می‌پردازیم و در این فصل توضیح خواهیم داد که با وجود خودرهای برقی نوسانات برق چگونه مدیریت خواهد شد و این گونه خودروها چه تاثیر مثبتی خواهند داشت.
(فصل دوازده) خودروهای خودران و متصل: 
هدف از این فصل آشناییت با خوروهای خودران و متصل و آینده پیشروست و در این فصل کاملاً در مورد رفتار این گونه خودروها با معابر و اشیاء و نیز قطعات و سنسورها و کنترل‌کننده‌ها توضیح داده خواهد شد.

کنگره :
‭TL۲۲۰‬
دیویی :
‭۶۲۹/۲۲۹۳‬
کتابشناسی ملی :
9406800
شابک :
9786222921460
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
230

کتاب های مشابه خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1