کتاب قرار عاشقی pdf

مهارتهای انتخاب همسر و مدیریت ازدواج در سیره بزرگان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 38,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قرار عاشقی

کتاب قرار عاشقی؛ ازدواج به سبک آدم‌های حسابی؛ خرده روایت‌های ازدواج و انتخاب همسر از گروه نویسندگان شمسه است و نشر مهرستان آن را منتشر کرده است.

هر کاری در این دنیا قاعده خودش را دارد؛ قواعدی که خیلی از آدم‌ها به آن‌ها عمل کرده‌اند و به نتیجه مطلوبشان هم رسیده‌اند. عشق و عاشقی و انتخاب همسر هم یکی از آن کارهایی است که قواعد خاص خودش را دارد؛ چرا که لحظه پیکار عقل و احساس و خیال و واقعیت است. لحظه‌ای که اگر درباره چگونگی وقوع و رویارویی با آن از قبل فکری نشده باشد، ممکن است به قربانی‌شدن فرد میان مهلکه عقل و احساس منجر شود. «قرار عاشقی» در پنج فصل مخاطب خود را مرحله به مرحله با چاشنی داستان با این قواعد آشنا می‌سازد؛ ملاک‌های انتخاب، نحوه‌ آشنایی، خواستگاری، تحقیق، مشاوره، تصمیم‌گیری، مهریه، مراسم، جهیزیه، روابط زوجین در دوران عقد و نقش والدین در ازدواج. فصل آخر کتاب شامل تجربه افرادی است که در میان ما زندگی کرده‌اند، اما مثل همه ما زندگی نکرده‌اند. کتاب «قرار عاشقی»، قدم به قدم همراه شماست و شما را تنها نمی‌گذارد.

گزیده کتاب قرار عاشقی

دسته گل و شیرینی را هم خریده بودند؛ ولی هنوز خبری از خواهر داماد نبود. مادر با ناامیدی گوشی تلفن را برداشت و برای بار چندم به مهتاب زنگ زد.

- مهتاب جان، مادر نمی‌خوای بیای؟ همه منتظریم. بدون تو که نمیشه، کوتاه بیا مادر جان.

- خودتان بریدین و دوختین ، چه‌کار به من دارین؟نظر من که برای کسی مهم نیست. بیام بگم چی؟ به من توهین شده.

- چه توهینی دخترجان؟ علف باید به دهن بزی شیرین بیاد. خدایی‌ش هیچ ایرادی ندارند. نه خودش و نه خانوادش، دیگه داری سخت می‌گیری...

جلسه تعیین مهریه هم بدون حضور خواهر داماد برگزار شد. مهتاب از مهربانی و نجابت مریم خبر داشت؛ اما نمی‌توانست با چهره بسیار معمولی و وضعیت مالی خانواده مریم کنار بیاید...
صفحات کتاب :
228
کنگره :
‏‫‭PIR۸۳۳۲
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
5833570
شابک :
9786008441205
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه قرار عاشقی