امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوستدار آنچه هست

کتاب دوستدار آنچه هست؛ طرح چهار سوال موثر (چهار سوال برای دگرگونی زندگی)، نوشتهٔ بایرون کیتی و استیون میچل و ترجمهٔ هما رامشگ است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

این کتاب «دوستدار آنچه هست»، روندی ساده به نام کار یا فرایند پرسش را به شما معرفی می‌کند. کار یک تمرین ساده و در عین حال قدرتمند است. می‌توانیم در مورد افکاری که باعث خشم، غم و ناامیدی می‌شوند، کار یا فرایند پرسش را انجام دهیم. افکار تنش‌زا یا نگران‌کننده را زیر سؤال ببریم. از طریق این ‌پرسش‌هاست که به تدریج افکار، قدرت تسلط بر ما را از دست می‌دهند. کار می‌آموزد چگونه هر فکری که شما را از احساس آزادگی باز می‌دارد، شناسایی کرده و سپس قطعیت آن را مورد پرسش قرار دهید.  کتاب «دوستدار آنچه هست» به چند اصول بنیادی اشاره شده است، از جمله توجه کردن به خویشتن در زمانی که افکار با واقعیت جدال می‌کند، ماندگاری در امور خویش و همچنین رویارویی فهیم با افکار. کار پاسخگوی شما به چهار سؤال دربارهٔ افکار تنش‌زاست. پرسش از خود و پیدا کردن جواب‌های درونی، ذهن را متحول می‌سازد و بر نحوهٔ نگرش به مشکلات تاثیر می‌گذارد. این نوع پرسش می‌تواند در تمام جنبه‌های زندگی جاری شود و افکار آزاردهنده را کاهش داده و در نتیجه حس آرامش به ارمغان بیاورد.

ترجمه کنونی برگرفته از آخرین نسخه تجدیدنظر شده از زبان انگلیسی می باشد که دارای هفت گفت‌وگوی تازه است. گفت‌و‌گوها نمونه حکایت داستتان‌هایی واقعی از زندگی است که نشان می‌دهد چگونه افراد راه خود را می یابند. این افراد احساس آزادی را از طریق به چالش کشیدن همان افکاری کسب می کنند که زمانی باعث اسارت‌شان بوده است. کار یا فرایند پرسش، یک نوع مراقبه و تمرین است. این تمرین به شما این امکان را می‌دهد که به خردی که درون شماست، دسترسی بیابید و با خرد درونی خود آشناتر شوید. کتاب «دوستدار آنچه هست»، ابزاری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در نهایت شگفتی آنچه را در پشت جریان بی‌پایان افکار هست، کشف کنید.

گزیده کتاب دوستدار آنچه هست

«زمانی که یک فکر با واقعیت، آنچه هست، به مباحثه برمی‌خیزد، ما رنج می‌بریم. زمانی که ذهن کاملاً پاک است و درون انسان پاک می‌شود، آنچه واقعیت است درست همان چیزی است که ما می‌خواهیم. اگر بخواهید که واقعیت با آنچه که هست متفاوت باشد، آن‌وقت شاید حتی علاقه‌مند شوید و تلاش کنید تا به گربه‌ای پارس‌کردن بیاموزید. شما می‌توانید به‌کرّات تلاش کنید، اما بالاخره گربه نگاهش را به شما می‌دوزد و در عوض «میو» خواهد کرد. ناامیدی حاصل تفکری است که در جست‌وجوی این است که واقعیت از آنچه که هست، متفاوت باشد. این تفکر است که ناامیدی می‌آفریند. شما می‌توانید انتخاب کنید که بقیهٔ عمر خود را به آموزش پارس‌کردن به گربه اختصاص دهید. علی‌رغم آنچه گفته شد، چنانچه توجه کافی داشته باشید، متوجه می‌شوید که روزانه ده‌ها فکر مشابه این طرز فکر بر ذهن شما حاکم است.

«مردم باید مهربان‌تر باشند. همسایه‌های من باید بهتر از چمن‌هایشان نگه‌داری کنند. صف انتظار در مغازهٔ خواربارفروشی باید سریع‌تر حرکت کند. شوهرم با من باید موافقت کند و هم‌نظر من باشد. من باید لاغرتر باشم یا زیباتر و موفق‌تر باشم.» این افکار نشان‌دهندهٔ آن است که می‌خواهیم واقعیت، چیزی غیر از آن باشد که هست. همچنین به معنای آن است که به‌دنبال مجادله و مباحثه با واقعیت هستیم. به مجادله با واقعیت برخاسته‌ایم. مجادله در برابر آنچه در واقعیت می‌گذرد و موجودیت دارد؛ به‌عبارت‌دیگر، می‌خواهیم که این دو،
واقعیت و آنچه هست، باهم متفاوت باشند. اگر فکر می‌کنید این وضعیت احساس افسردگی به شما می‌دهد، حق دارید. تمام فشارهای زندگی ما زاییدهٔ مباحثه‌ای بین ماست و آنچه در واقعیت می‌گذرد...

صفحات کتاب :
454
کنگره :
BF۶۳۷
دیویی :
‏‫‭۱۵۸/۱‬‬‬‬‬
کتابشناسی ملی :
8814694
شابک :
‫‬‭‫‭978-622-220-788-5‬‬‬‬‬
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه دوستدار آنچه هست