امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماه‌ رویان

کتاب «ماه‌رویان» حاوی خاطرات زندگی روحانی شهید، حجت‌الاسلام شیخ جواد قاسم‌پور آرانی است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید؛ «ماه‌رویان» در انتشارات جمال منتشر شده است.

حجت‌الاسلام شیخ جواد قاسم‌پور آرانی، در زمان حکومت پهلوی با سلطنت غیرپاسخگوی شاه مبارزه می‌کرد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز نبرد با صدام حسین، به جبهه‌های جنگ رفت و جوانی خود را وقف جهاد کرد. شایستگی‌هایی که از خودش نشان داد، به اندازه‌ای بود که می‌خواستند او را فرمانده گردان کنند، ولی زیر بار نرفت و در نهایت با اصرار و اجبار به معاونت گردان بسنده کرد. او به قدری به فکر دیگران بود که وقتی پدر و مادر رزمنده مفقودالاثری برای پسرشان دلتنگی می‌کردند، آنها را با مسئولیت خود به منطقه جنگی آورد تا خودشان سردخانه‌های منطقه را ببینند و از زنده بودن پسرشان مطمئن شوند! وقتی مطمئن شدند و خیالشان راحت شد، آنها را به خانه‌شان برگرداند. این روحانی پرکار در نهایت در زمستان سال ۱۳۶۴ و عملیات فراموش‌نشدنی کربلای چهار، به آرزوی همیشگی‌اش رسید و به میهمانی سیدالشهداء رفت.

گزیده کتاب ماه‌ رویان

دست به دامن خدا شدم و به دیدن شیخ جواد رفتم و گفتم: این دفعه خواستی به جبهه بری، من را با خودت ببر، می خوام خودم جایی را که عملیات شده، بگردم و بچم را پیدا کنم. باز هم نه نیاورد وگفت: «پس فردا راهی اهوازم، به همسرت هم بگو آماده باشه.»

خسته و کوفته به اهواز رسیدیم. شیخ جواد مارا به جاهایی برد که جنازه های شهدا را نگه می‌داشتند. چه چیزهایی که با این چشم ها ندیدیم: جنازه‌های سوخته، بدن‌های از هم پاشیده، سر و دست و پای جدا شده…

من زارزار گریه می‌کردم و گاهی با این جنازه ها حرف می‌زدم.

شیخ جواد با همه گرفتاری‌ها و مشغله‌های که داشت، سراغ و احوال ما را می‌گرفت.

 

صفحات کتاب :
400
کنگره :
1626 DSR
دیویی :
0843092/ 955
کتابشناسی ملی :
9203802
شابک :
9789642029426
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ماه رویان