امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زبان بدن

کتاب «زبان بدن»، نوشته مرتضی فاخری است که در انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده است، نویسنده در این کتاب به بررسی حرکات بدن می‌پردازد.

در دنیای امروزی، الگوها و ایده‌های پیشرفت در تمام عرصه‌ها به برقراری ارتباطات مناسب و همچنین نگهداشت مناسب آن در سایر زمینه‌ها برای بهتر بودن، بهتر شدن و بهتر ماندن بستگی دارد. برای این منظور لازم است به شناخت شخصیت اشخاص و به‌خصوص نمادهای ظاهری افراد توجه ویژه نمود. با توجه به آن‌که در علم مدیریت، اصول روان‌شناسی و روان‌شناختی به صورت کاملاً نهادینه شده در همه اجزا و قوانین آن رسوخ کرده و باعث پیشرفت در همه عرصه‌ها شده است، لذا با توجه به این موضوع، تصمیم گرفته شد تا در این زمینه‌ با ترکیب اصول روان‌شناسی و مدیریت، به تبیین و شناسایی ابعاد مختلف زبان بدن بپردازیم.

«زبان بدن» (Body Language) علم پیام‌های غیرکلامی از قبیل حرکات بدن، چهره و چشم است که احساسات و خواسته‌های فردی را در ارتباط با فردی دیگر نشان می‌دهد. زبان بدن تنوع زیادی دارد و ما از انواع آن‌ها در روابط‌مان استفاده می‌کنیم. واقعیت این است که ما برخلاف کلماتی که به زبان می‌آوریم، معمولاً کنترلی روی زبان بدن نداریم و آنچه بروز می‌دهیم، حقیقتی است که در وجودمان نهفته است. یادگیری تکنیک‌های زبان بدن و تسلط بر آن تأثیر چشمگیری بر افزایش کاریزما و برقراری ارتباط موثر در ابعاد مختلف زندگی ما دارد. زبان بدن نوعی از ارتباط غیرکلامی است که برای برقراری ارتباط با دیگر انسان‌ها به جای استفاده از کلمات از رفتارهای روان‌شناسانه کمک می‌گیرد. هرکسی می‌تواند مهارت‌های ارتباطی را در خود پرورش دهد. متدهایی که ما برای زبان بدن خود به کار می‌گیریم، عموماً عبارت‌انداز: ارتباط چشمی، حالت نشستن، راه رفتن، ایستادن، حالت‌های چهره و... .

ارتباط غیرکلامی به شدت روی موفقیت در کسب‌وکار، همکاری با دیگران، مدیریت امور و زندگی شخصی تأثیرگذار است، درک بهتر کلام، جلوگیری از مشکلات سازمانی، موفقیت در کار گروهی، حل مشکلات در مذاکره، متقاعدسازی دیگران، بهبود مهارت سخنرانی، کنترل حرکات بدن، شناخت افراد فریب‌کار، احساس همدلی بیشتر و... از جمله فواید استفاده از زبان بدن است.

هر چند در مورد زبان بدن، کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های زیادی وجود دارد، اما مرتضی فاخری سعی کرده است در کتاب «زبان بدن»، با زبانی ساده‌تر و از دیدگاه دیگر به این موضوع بپردازد.

گزیده کتاب زبان بدن

شخصیت هر فرد، کل خصایص بدنی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی، اعم از موروثی یا اکتسابی است که او را به‌طور آشکار از دیگران مشخص می‌کند. شخصیت شامل آن‌چه فرد امروز هست و آن‌چه امیدوار است بشود، می‌باشد. پس هر صفتی که فرد را از افراد دیگر ممتاز می‌کند، جنبه‌ای از شخصیت او را تشکیل می‌دهد. شخصیت، عبارت است از مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌های شخصی که می‌تواند برای مقایسه اشخاص با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد. شخصیت عبارت است از مجموع صفات جسمانی، عقلانی، هیجانی و ارادی فرد و تعامل با این عوامل که به‌وسیله ظاهر، رفتار، عادات و روابط با دیگران آشکار می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند شخص به‌عنوان موجودی کاملاً متمایز، شناخته شود.

کنگره :
698 BF
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
9515921
شابک :
9786228091341
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
172

کتاب های مشابه زبان بدن