کتاب من او تو pdf

خیانت زناشویی و راهکارهای پیشگیری و برون رفت از آن

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من او تو

کتاب «من او تو: خیانت زناشویی و راهکارهای پیشگیری و برون رفت از آن»، نوشتهٔ مسعود نورعلیزاده‌میانجی است. این کتاب را که در مورد خیانت زناشویی و راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از وقوع آن در خانواده است، نشر مهرستان منتشر کرده است.

از پدیده‌های بسیار شومی که همچون تیشه‌ای بر پیکره خانواده است و ضربه کاری بر آن زده و شالوده‌اش را از هم می‌پاشد، روابط فرازناشویی در قالب بی‌وفایی عاطفی و خیانت جسمی همسران است. زخم‌های برجای‌مانده از آن دردناک و آسیب‌زاست و بسیار سخت ترمیم می‌یابد. افزون بر زخم‌های کاری بر پیکره پیوند زناشویی و ایجاد بحران در زندگی مشترک، رنج و عذاب و ضربه‌های روانی بسیاری بر همسری قربانی خیانت، وارد می‌شود. محیط خانواده، محلی امن برای ارضای سالم نیازهای جنسی و تبادلات عاطفی است، اصولاً پیوند زناشویی بدون صمیمیت عاطفی و جنسی و تأمین مطلوب آن‌ها در محیط خانواده، پایه‌های استواری ندارد؛ اما زمینه‌های تنش و گسیختگی خانواده زمانی پدید می‌آید که یکی از همسران به هر دلیلی در خارج از خانواده نیازهای عاطفی و جنسی خود را ارضا کند و اعتماد و پیوند زناشویی را ناایمن سازد. حال، باید پرسید چه می‌شود که بعضی خانوده‌ها در معرض بی‌وفایی و خیانت قرار می‌گیرند؟ به‌طور کلی علل خیانت و بی‌وفایی‌های زناشویی کدامند؟ وقوف و اشراف بر عوامل ایجادکننده و در مرحلۀ بعد، حذف‌کنندۀ این علل از زندگی زناشویی، مهارتی است که باید در فهرست اولویت‌های ذهنی همسران قرار می‌گیرد.

کتاب «من او تو» کتابی است که در این زمینه روشنگری کرده و به ‌کمک همسران آمده است تا آگاهی‌های لازم را در اختیارشان قرار دهد. خواننده در این کتاب با مسائلی همچون، آسیب‌ها و پیامدهای خیانت زناشویی، عوامل و زمینه‌های خیانت زناشویی، تعارضات زناشویی، نارضایتی از روابط عاطفی و راهکارهای پیشگیری و مقابله با خیانت زناشویی آشنا می‌شود. در فصل چهارم این کتاب، موضوع ترمیم و بازسازی پیوندهای زخم‌خورده بیان و مواجهۀ صحیح با این معضل، برای بازسازی روابط تشریح می‌شود. بحران ازدواج موقت و راه‌برون‌رفت از آن نیز مسئلۀ دیگری است که در این کتاب بررسی می‌شود.

گزیده کتاب من او تو

وقتی کارشناسان و مشاوران خانواده در سرتاسر جهان از آمار روزافزون انحرافات و روابط فرازناشویی و خیانت‌ها در میان همسران سخن به میان می‌آورند، به این معناست که درد مرموزی خانواده‌ها را فراگرفته است . وقتی نیازهای انسان به‌درستی و با هدایت منطقی ارضا نشود، از همسرش در زندگی زناشویی لذت نمی‌برد و ممکن است خانه‌گریزی یا طلاق یا ارضای نیازها در خارج از خانواده رخ دهد. آمارهای متفاوتی از گوشه‌وکنار جهان درباره شیوع این‌گونه انحرافات گزارش می‌شود. در یک بررسی، مشاوران خانواده روابط نامشروع خارج از محدوده زناشویی را به‌عنوان دومین مشکل مخربی که زوج‌ها با آن روبه‌رو هستند، ارزیابی کرده‌اند. طبق پرونده‌های مراجعان به مراکز مشاوره و دادگاه‌های خانواده، متأسفانه در جامعه ما نیز درصد درخور توجهی از افراد به دلیل بی‌وفایی‌ها و خیانت‌ها دچار تنش‌های جدی در خانواده می‌شوند. مردان، به‌ویژه در مقطع سنی میان‌سالی بیش از زنان به این پدیده نامبارک مبتلا هستند و به رابطه نامشروع گرایش داشته‌اند. درست است آن اندازه که مردها مرتکب این انحرافات می‌شوند، زنان دامن خود را به این اعمال نمی‌آلایند؛ اما امروزه میزان ابتلای زنان به این بلای خانمان‌سوز نیز رو به فزونی است. متأسفانه، شدت رفتاری زنان مبتلا به این بسیار بیشتر و مخرب‌تر از مردهاست و ضربه مهلکی بر پیکره خانواده می‌زند.

 

 

صفحات کتاب :
235
کنگره :
‏‫‭HQ۸۰۶‭
دیویی :
‏‫‭۳۰۶/۷۳۶
کتابشناسی ملی :
8528936
شابک :
9786229821039‬‬‬‬‬
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه من او تو