کتاب پیشکشی برای تو pdf

مهارت‌های نقد سازنده در خانواده

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیشکشی برای تو

انتقاد چیست؟ انتقادپذیری به چه معناست؟

اغلب ما خاطرۀ خوشی از انتقاد نداریم. اگر انتقادات دیگران از خود را سبک‌سنگین کنیم و حتی آن‌ها را بپذیریم، باز در نهان‌خانۀ دل، احساس ناخوشایندی داریم و حس می‌کنیم براثر این انتقادات، غرورمان جریحه‌دار شده و تیغی در قلبمان خلیده است. در فرهنگ ما انتقاد مشخصاً به معنای خرده‌گیری و عیب‌یابی است؛ درصورتی‌که انتقاد صحیح باید عامل حرکت و اصلاح خود و دیگران باشد. خانواده اولین کانونی است که فهم انتقاد در آن شکل می‌گیرد و همسران باید راه‌ورسم انتقاد از یکدیگر را بدانند؛ زیرا واقف‌نبودن به این مهارت، نه‌تنها باعث پیشرفت افراد نمی‌شود، بلکه اغلب، به کاهش عزت‌نفس و تحقیر و به‌مرور زمان، به فرافکنی منجر می‌شود.

چیستی انتقاد، کارکرد انتقاد، چگونگی روبه‌روشدن با انتقاد، موانع انتقاد، خودانتقادی و اصول انتقاد از خود، ازجمله موضوعاتی است که کتاب پیشکشی برای تو، به‌تفصیل دربارۀ آن‌ها صحبت می‌کند و ضمن آن کوشیده است مهارت‌های انتقاد از دیگران را نیز به مخاطب خود عرضه کند.

گزیده کتاب پیشکشی برای تو

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

اگر کسی از ما انتقاد کند، وضع تدافعی می‌گریم و می‌کوشیم حمله او را خنثی کنیم و انتقادش را به‌نوعی نابجا، بی‌اهمیت، ویرانگر، نادرست و... معرفی کنیم

_شما بد فکر می‌کنی....

_فکر نمی‌کنم حرف شما درست باشد...

_شما خودت را درست کن، کارمشکلی ندارد...

و.....      

انتقاداتی که در مطبوعات از افراد یا سازمان‌ها می‌شود و پاسخ افراد یا روابط‌ عمومی‌های وابسته به سازمان‌های ‌انتقاد شده‌، گواه این ادعاست.

معمولا در جوابیه‌ها کوشش می‌شود با انگیزه‌خوانی منتقد یا بیان جنبه‌های مثبت فرد یا سازمان انتقاد شده، و اثبات نادرستی و بی‌اهمیتی انتقاد، آبرو و حیثیت افراد یا سازمان‌های انتقاد شده حفظ شود.

_معمولا افراد از انتقاد گریزان هستند چون خود را عقل‌کل و بی‌نیاز از انتقاد می‌دانند.

_خانواده‌هایی که از انتقاد اعضای خود و جامعه گریزان نیستند، معمولا در حال‌پیشرفت هستند.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
BF637
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
8418400
شابک :
9786008441298
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه پیشکشی برای تو