کتاب عروس کشون pdf

مهار تهای ارتباط موفق خانوادۀ شوهر با عروس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 71,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عروس کشون

وابستگی والدین به فرزندان قبل از ازدواج، توجیه‌‌شدنی و کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد؛ اما همین وابستگی اگر به‌صورت کنترل‌شده نباشد، پس از ازدواج، هم برای فرزندان و هم برای والدین تنش‌هایی ایجاد می‌کند. گاه این تنش‌ها به زمین‌لرزه‌هایی چندریشتری تبدیل می‌شود و تا مدت‌ها پس‌لرزه‌هایش ادامه می‌یابد. این وابستگی به‌خصوص بین مادر و پسر وضوح بیشتری دارد و اولین آسیب آن پس از ازدواج، دامن‌گیر عضو جدید خانواده، یعنی عروس می‌شود.

واقعیت این است که این وابستگی باعث ایجاد حسادت و دخالت در زندگی جدید فرزندان و نیز مشکلات عقیدتی و رفتارهای غیراخلاقی والدین می‌شود. در کتاب عروس‌کشون علل کدورت‌ها و اختلاف‌های بین مادرشوهر و عروس بررسی می‌شود. نویسنده در کتاب عروس کشون با دادن راهکارهایی عملی به والدین، به‌ویژه به مادرشوهرها کمک می‌کند ضمن احترام به حریم خصوصی فرزندانشان، تجربیات و تذکرات لازم را با هوشیاری و آگاهی در اختیار آنان قرار دهند.

گزیده کتاب عروس کشون

آنچه در این کتاب خواهید خواند:

از سال90 به مطالعه و فیش‌برداری در مورد رابطه عروس و مادرشوهر مشغول شدم. گزینش کتابی مختصر و جامع از میان حجم زیاد فیش‌ها، علی‌رغم فقر شدیدمنابع، بسیار دشوار بود. باوجود این، در این اثر، درحد بضاعت،تلاش کردم از کلی‌گویی اجتناب کنم و مطالب دقیق روان‌شناختی و دینی را با استفاده از تمثیل، طنز، حکایت و نمونه‌های عینی مشاوره‌ای، با قلمی روان و ساده بیان کنم. برای عینی‌تر و تجربی شدن مطالب کتاب با77نفر نیز مصاحبه شده است که 5نفر ازآنها خانم مجرد و هفت نفر از آن‌ها مشاور و روان‌شناس بوده‌اند.

علف باید به دهان بزی شیرین بیاید

پرسش: پسرم دختری را پسندیده است که خوشگل نیست و به دلم نمی‌نشیند. چه‌کار کنم؟ در انتخاب عروس خوب، چه چیزی را باید رعایت کنم؟

پاسخ: هرکس در درون خود، هم گرایش و جاذبه می‌یابد و هم گریز و دافعه. انسان‌ها با برخی، بیشتر دمخور می‌شوند و می‌جوشند و با گروهی کمتر. صمیمیت ما با انسان‌ها، مراتب شدت و ضعف دارد. از قدیم، برای ازدواج گفته‌اند«علف باید به دهن بزی شیرین بیاید.» ما به علل مختلف برای ازدواج به فرد خاصی گرایش و علاقه خاصی پیدا می‌کنیم. که مهمترین آنها عبارت‌اند از:

1_مرهم زخم‌های عاطفی

2_نسبی بودن زیبایی

3_منش و سیرت

صفحات کتاب :
296
کنگره :
HQ759/25
دیویی :
646/78
کتابشناسی ملی :
8405543
شابک :
9786229821015
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه عروس کشون