نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سلسله نشست‌ های کلمه سواء

بـا توجـه بـه اهمیـت ارتباطـات میـان فرهنگـی و نقـش مؤثـر دیـن بـر ایـن نـوع ازارتباطـات و نیـز مطـرح شـدن گفتوگـوی بیـن ادیـان در جهـان معاصـر، لازم اسـت حوزه علمیه و طلاب توجه ویژهای به این موضوع از منظر ارتباطات میان فرهنگی داشـته باشـند. بررسـی و تحلیـل اصـول راهبـردی اسـلام براسـاس آمـوزه هـای قـرآن وروایـات اهل البیـت، در خصـوص ارتباطـات میـان فرهنگـی در جوامـع اسـلامی متکثرفرهنگی، میتواند منجر به تولید الگوهایی پویا در حوزه روابط میان ادیانی و روابط بین المللـی براسـاس آموزه هـای اسـلامی بشـود.معاونـت علمی حـوزه علمیه خراسـان، در تلاش اسـت تا با برگزاری نشسـتها، تربیت طلاب پژوهشگر و پشتیبانی مقالات علمی_ پژوهشی به وظیفه خود در این راستا عمل نماید.
ُ کتـاب حاضـر، نـه گفتـار از مجموعـه سلسـله نشسـتهای تخصصـی بـا عنـوان«کلمـه سـواء» مـی باشـد کـه توسـط «گروه پژوهشی اسـلام، ادیـان و ارتباطـات میان فرهنگـی» تنظیـم گردیـده اسـت.

خلاصه کتاب سلسله نشست‌ های کلمه سواء

انقلاب اسلامی ایران فرصت بسیار خوبی را برای تبلیغ بین المللی اسلام فراهم کرده است. مبانی این انقلاب بر اساس آموزه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(ره)، تبیین کنندۀ اسلام ناب در جهان امروز است. بر این اساس، در این
مقاله ابتدا به بررسی فرصت ها و ظرفیت های به وجود آمده پس از انقلاب در حوزۀ تبلیغ بین المللی اسلام خواهیم پرداخت. در این خصوص، ابتدا به روح کلی فرهنگ غرب در جهان امروز که «انقطاع من السماء الی الأرض » و در نتیجه
پوچی زندگانی را نمایندگی میکند، اشاره میگردد و سپس در مقابل آن ظرفیت استدلال مداری و فطرت محوری اسلام و در نتیجه معنابخشی به زندگی برای انسان معاصر تبیین میشود. در بخش بعد، دو مشکل عمدۀ موجود در تبلیغ بین المللی مورد بحث قرار میگیرد. بخش سوم سه نکتۀ مهم در تبلیغ جهانی اسلام یعنی لزوم پرهیز از افراط گرایی، دانستن کلام جدید و نیز برخورداری از سعۀ صدر و حُسن خلق بیان میگردد. در پایان، نقشۀ تبلیغ اسلام در دو محور روش و محتوا به عنوان نتیجۀ بحث، تبیین میشود.


 

صفحات کتاب :
139
کنگره :
‏‫‭BP۱۱/۶۲
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۰۴۵
کتابشناسی ملی :
5944943
شابک :
9786226626132
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سلسله نشست های کلمه سواء