امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟

مأموریت اصلی کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ نوشتۀ مایکل اس. برودر، این است که به شما کمک کند در مورد رابطۀ کنونی تان یا دیگر حیطه های مهم زندگی تصمیم بگیرید و از خرد درونی تان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ حاصل سه دهه تجربه مایکل اس. برودر (Michael S. Broder) در زمینۀ روانشناسی بالینی است.

چگونه تشخیص دهم که باید در رابطه ام بمانم یا بروم؟ کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ (Can Your Relationship Be Saved)، دربارۀ شما، آینده تان، انتخاب هایتان و قدرت انتخاب شما است؛ این کتاب دربارۀ روابط است و این که چه عواملی رابطه را کارآمد می کند و چه زمانی تلاش ها در این راستا بی ثمر خواهد بود. هم اکنون رابطۀ شما در کدام مسیر حرکت می کند. آیا (و چطور) می توان رابطه را نجات داد؟ آیا باید رابطه را نجات داد یا خیلی دیر شده است؟

کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ به گونه ای نوشته شده است که می توانید از اول تا آخر آن را بخوانید یا فقط به مباحثی بپردازید که موجب نگرانی تان هستند. اگر می خواهید از اول تا آخر کتاب را بخوانید، توصیه می کنم راهبردها و تمرینات آن را به کار ببرید، زیرا کمکتان خواهند کرد تا بسیاری از مسائل، به ویژه در ارتباط با شرایط خاصتان مشخص شود. متوجه خواهید شد هر بار که فصل های متفاوت کتاب را بازخوانی می کنید، معنای متفاوتی برایتان خواهند داشت چون وقتی با بینش هایی جدید آشنا شوید، معنا و پیام ها نیز همراه با شما متحول می شود.

 کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ دربارۀ شما و رابطه تان است که شاید حساس ترین حیطۀ زندگی شما به شمار آید. این کتاب به موضوعی جدی و اغلب ناکام کننده توجه دارد؛ اما به شیوه ای خوش بینانه. از این رو، دوباره از شما می خواهم با اجرای تمرینات و به کارگیری راهبردهای مطرح، نهایت استفاده را از این کتاب ببرید. بدین طریق، می توانید مطالب کتاب را تا حد امکان با هم ترکیب کنید و از خواندن آن لذت ببرید. سپس، دربارۀ جهت و گام های بعدی تان دیدی شفاف تر خواهید داشت.

بنابراین مأموریت اصلی کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ این است که کمکتان کند در مورد رابطۀ کنونی تان یا دیگر حیطه های مهم زندگی تصمیم بگیرید و از خرد درونی تان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

گزیده کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ 

اگر می خواهید تحت درمان یا مشاوره قرار بگیرید و همسرتان علاقه ای به آن نشان نمی دهد، خوب است خودتان با درمانگر قرار ملاقات بگذارید و شرایط و مشکلاتتان را با او مطرح کنید. اغلب درمانگر می تواند کمکتان کند، به نحوی همسرتان را وارد فرایند درمان کنید. اگر پیش از این تحت درمان فردی بوده اید، همسرتان ممکن است نخواهد با درمانگر شما دیدار کند.

به خواسته اش احترام بگذارید و سپس با هم درمانگری را پیدا کنید که برای هر دوی شما فردی بی طرف و قابل قبول باشد. درمانگر خودتان نیز می تواند فردی بی طرف باشد حتی اگر مدتی تحت درمان او بوده اید؛ اما همسرتان ممکن است به او اعتماد نداشته باشد و بترسد که با هم علیه او دست به یکی کرده باشید، به ویژه اگر درک و بینش شما دربارۀ درمان بیش از همسرتان باشد. اگر شرایط این گونه است، بهتر است اجازه دهید همسرتان درمانگر را انتخاب کند.

مشورت حقوقی شکلی دیگر از کمک تخصصی است که می تواند برای شما مفید باشد. گاهی آگاهی از حقایق موجود دربارۀ شرایط حقوقی و تأثیری که طلاق ممکن است در زندگی تان بگذارد، (با توجه به خدمات مربوط به شرایط مالی یا حقوقی تان)، ترس هایی را فرا می خواند که می تواند موجب تعلل شما شود، در حالی که می دانید باید چه اقداماتی صورت دهید. به علاوه، مشورت حقوقی یا مالی همچنین می تواند شما را با واقعیت هایی روبه رو کند که تصمیم بگیرید گزینۀ با هم ماندن را انتخاب کنید.

استفاده از مشورت مناسب شما را تحت هیچ الزامی قرار نمی دهد، بلکه می تواند موجب آرامش ذهنی تان شود؛ اما اگر زمانی که با وکیل مشورت کردید هنوز دودل بودید، برای او روشن کنید که هنوز تصمیم به جدایی نگرفته اید. بسیاری از وکلایی که در زمینۀ طلاق و دیگر مسائل خانوادگی تخصص دارند، این گونه استدلال می کنند که قصد ترک رابطه یا طلاق دارید مگر آن که به روشنی قصدتان را برایشان بیان کنید.

صفحات کتاب :
207
کنگره :
‭HM1106‬‭/ب36آ9 1393‬
دیویی :
‭306/7‬
کتابشناسی ملی :
3264909
شابک :
978-964-236-500-5‮‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟