امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مردان مجنون، زنان لیلی (جلد دوم)

کتاب مردان مجنون، زنان لیلی سعی دارد مفاهیم رفتارشناسی زناشویی را با تکیه بر ادبیات و نماد و نشانۀ «لیلی و مجنون» با زبان ادبیات و ترکیب آن با روان شناسی امروز بیان کند.

روابط زناشویی جای بحث بسیار دارد، علی شمیسا در این اثر، در هر بخش به جنبه ای از روابط زناشویی پرداخته است و برای درک بهتر آن، حکایتی مرتبط با آن موضوع ارایه کرده است و با تکیه بر مفاهیم تحلیل رفتار متقابل (TA) (من کودک، من بالغ و من والد) به تحلیل کوتاه این حکایت های خردمندانه و عاشقانه می پردازد.

کتاب مردان مجنون، زنان لیلی قصد دارد بیشتر در راستای روان شناسی فرهنگ (Culture-psy) گام بردارد. روان شناسی فرهنگ با زاویۀ دید روان شناسی امروز، به تحلیل نمادها و نشانه های ادبیات و فرهنگ و هنر می پردازد. تلفیق فضای «روان شناسی زناشویی و خانواده، با هنر و ادبیات» شکل و فرمی نو می آفریند و با فرهنگ ایرانی ما که زبان احساسات نرم و شاعرانه را بیشتر می پسندد، همخوانی بیشتری دارد. هر حکایتی، پیامی خاص خود را دارد و می تواند هر زن و شوهری را به تأمل وا دارد.

داستان عاشقانۀ «لیلی و مجنون» بهانه ای است برای طرح مباحثی در حوزۀ عشق، خانواده و روابط زناشویی و رفتارهای بالغانۀ زن و شوهرهای امروزی. شاید بپرسید: «لیلی و مجنون که هرگز به هم نرسیدند و ازدواج نکردند؟!» در کتاب مردان مجنون، زنان لیلی - جلد 2، فرض را بر این گذاشته ایم که این دو به هم رسیده اند و در گذران زندگی و تجربۀ واقعیت های آن، با مسائل و مشکلات و بحران هایی مواجه می شوند و می کوشند علاوه بر تکیه بر قابلیت های عشق خود، بالغانه و خردمندانه به زندگی شان بنگرند و مسائل شان را حل کنند.

گزیده کتاب مردان مجنون، زنان لیلی (جلد دوم)

مردی که از صبح تا شب وقتش را بی ثمر به ماهیگیری گذرانده بود، هنگام برگشتن به خانه تصمیم گرفت، چند ماهی بزرگ بخرد. او به مغازۀ ماهی فروش وارد شد و چند ماهی انتخاب کرد، هنگام دادن سفارش آن ها به فروشنده گفت: قبل از این که این ها را در نایلون بگذاری، از شما خواهش می کنم یکی شان را به سمت من بینداز تا آن را بگیرم!

ماهی فروش پرسید: چرا؟

مرد در جواب گفت: این طوری می توانم با خیال راحت به خانه برگردم و به همسرم بگویم که آن ها را گرفته ام و این هم چیزی جز بیان واقعیت نیست.

صفحات کتاب :
317
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ743‏‫‮‭/ش8م4 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭646/78
شابک :
978-964-236-606-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه مردان مجنون، زنان لیلی (جلد دوم)