کتاب مزرعه آفتاب گردان (چاپی و pdf)

مهارت‌های تربیت دینی نوجوانان در بستر خانواده

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 38,000
خرید چاپی
49,000
10%
ت 44,100
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مزرعه آفتابگردان

در جامعه‌ای که کودکان و نوجوانان آن در معرض هجمه‌های مختلف قرار می‌گیرند، وظیفۀ والدین در قبال آشنایی با وظایفشان در خصوص تربیت دینی، چند برابر بیشتر می‌شود. تربیت دینی در این زمانه همچون راه‌رفتن بر لبۀ شمشمیر است. سختگیری‌های متعصبانه، فرزند را دین‌گریز می‌کند و رهاسازی در تربیت نیز معضلات خاص خودش را به دنبال دارد.

مزرعه آفتاب گردان نوشته یزدان رضوانی با رویکرد تقسیم‌بندی تربیت دینی به سه تربیت اعتقادی و اخلاقی و عبادی، والدین را با مهارت‌های تربیت دینی نوجوانان در خانواده آشنا می‌سازد. ازجمله موضوعاتی که در این کتاب به آن توجه شده عبارت است از: ویژگی‌های نوجوان، عوامل مؤثر بر تربیت دینی، تعریف تربیت اعتقادی، عوامل لغزش و انحراف اعتقادی و روش مواجهۀ والدین با انحرافات فکری. در تربیت اخلاقی و عبادی نیز چند مسئله بررسی شده است: تعریف تربیت اخلاقی و عبادی به‌صورت جداگانه، وظایف والدین در خصوص تربیت اخلاقی و عبادی و مشکلات و معضلاتی که بر سر راه تربیت اخلاقی و عبادی وجود دارد با بیان راهکارهای مقابله با آن‌ها.

برشی از متن کتاب مزرعه آفتابگردان

فرزند پس از سپری کردن دوران کودکی، وارد مرحلۀ جدیدی از زندگی به نام دوران نوجوانی می‌شود. او که تا چندی پیش، مطیع پدر و مادرش و سربه‌راه بود و نهایت شرارت او در بازی و شیطنت خلاصه می‌شد، اکنون، با گذشته مقایسه‌شدنی نیست؛ گاهی پرخاشگر و عصبی و مهارنشدنی به‌نظر می‌رسد. فرزندی که تا دیروز، مبنای رفتار و گفتارش پدر و مادر او بودند، امروز با آن‌ها
مخالفت می‌کند. در کنار همۀ تغییر و تحولات اخلاقی و رفتاری که در نوجوان رخ می‌دهد، تحولات دینی و مذهبی نوجوان مسئله‌ای است که بیش از هر چیز، پدر و مادرش را نگران می‌کند.

شابک :
978-600-8441-14-4
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
168
کنگره :
‫‭BP253/4‫‭/ر64م4 1395
دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
4593048

کتاب های مشابه مزرعه آفتاب گردان