نظر شما چیست؟
کتابچه استثنایی ها داستان موفقیت استثنائی ها

ممکن است اینطور به نظر برسد که افراد استثنایی، خود چنین جایگاهی را در زندگی شان انتخاب کرده بودند. اما حقیقت این است که آنها همواره از فرصت هایی کم نظیر، برتری هایی نهان و میراث فرهنگی بهره برده اند. این موارد به آنها کمک کرده است که یاد بگیرند و تلاش کنند و جهان را به گونه ای درک کنند که دیگران قادر به آن نبوده اند.

نویسنده و روزنامه نگار، مالکوم گِلَدوِل در ادامه ی موفقیتی که در پی انتشار دو کتاب خود یعنی "نقطه ی اوج" و "چشمک" به دست آورد، در کتاب سوم خود یعنی "استثنا یی ها" به بررسی مفهوم موفقیت می پردازد.

گِلَدوِل اعتقاد دارد که در پس موفقیت هر فرد، دلایل بیشتری نسبت به آنچه عیان می شود وجود دارد و اینکه نمی توان و نباید به این قبیل داستانهایی که در آن یک نفر از جای بر می خیزد و هرآنچه را که می خواهد فتح می کند، اعتماد کرد.

ما می توانیم با بررسیِ دقیقِ داستانِ موفقیتِ برخی از مشهورترین افراد استثنایی، مدارکی از برتری نهان آنها پیدا کنیم و نکاتی که اهمیتشان در رسیدن به موفقیت کمتر مورد توجه گرفته اند را مطالعه کنیم و حتی پیش بینی کنیم که فرد موفق بعدی، چه کسی خواهد بود.

نابغه بودن به خودی خود نمی تواند ضامن موفقیت باشد، تحقیقات نشان داده اند که برای بدست آوردن تخصص در رشته های خاص، حدودا 10000 ساعت تمرینِ مناسب نیاز است.

کتاب های مشابه کتابچه استثنایی ها