کتاب صوتی رایگان همرزمان حسین (ع) + نسخه چاپی و الکترونیک

ده گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم ( ع ) محرم الحرام 1393 هجری قمری بهمن ماه 1351

امتیاز
5 / 4.4
دریافت صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 57,000
خرید چاپی
175,000
10%
ت 157,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب همرزمان حسین به قلم مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) شامل ده گفتار درباره امامت و زندگی ائمه معصومین (علیهم السلام) می‌باشد و انتشارات انقلاب اسلامی آن را به چاپ رسانده است.

معرفی کتاب همرزمان حسین 

اکثر علما بر این باور هستند که امام جانشین به حق پیامبر است و در همه شئون و مقامات _ به جز دریافت وحی _ مانند ایشان هستند. آیت الله خامنه ای نیز این عقیده را باور دارند و از سالهای بسیار دور در این زمینه مطالعاتی انجام داده اند؛ ایشان با به کار بردن واژه انسان ۲۵۰ ساله و تبیین آن، سعی داشتند گونه های جدیدی از تحلیل سیاسی _ اجتماعی سیره معصومین را به مخاطب خود بیاموزند.

همرزمان حسین

خلاصه کتاب همرزمان حسین

سایت khamenei.ir خلاصه کتاب همرزمان حسین pdf را عرضه کرده است که در لینک ذیل در دسترس شماست.


کتاب همرزمان حسین جز سلسله جلسات دهه اول ماه محرم سال پنجاه و یک است، که مقام معظم رهبری در هیئت انصار الحسین سخنرانی کرده اند و پیرامون امامت و خلافت ائمه معصومین (علیهم السلام) صحبت میکند. بیشتر مطالب این کتاب از امام سجاد (علیه السلام) تا امام کاظم (علیهم السلام) که کمتر در جامعه به آن، پرداخته شده است و به عنوان شخصیت های ساکت و منزوی شناخته شده اند صحبت میکند . این طرح با عنوان انسان ۲۵۰ ساله است که نشان دهنده مبارزات معصومین (علیهم السلام) بعد از قیام عاشورا است و برای آن دسته از کسانی مفید تر خواهد بود که فکر میکنند بعد از عاشورا، عنصر مبارزه از میان فرزندان رسول خدا، رخت بربسته است. تعداد جلسات مقام معظم رهبری در هئیت انصار الحسین ده جلسه بود که به شرح زیر است:
 جلسه ی اول این بیانات به مباحث امامت و انواع مختلف تحقیق در این بحث و هم فهرست مباحثی که در روزهای بعد می خواهند به آن اختصاص دهند.
در جلسه دوّم درباره، اهمیت شناخت امامان و توطئه های دشمنان برای تحریف چهره های مبارزاتی و مجاهدانه ای این بزرگواران است که دشمنان از هیچ نیرنگی چشم پوشی نکرده اند. جلسه‌ی سوّم مربوط به، مقامات و وظایف امامان صحبت میکند. در جلسه چهارم طرح انسان ۲۵۰ ساله تبیین و معانی مختلف جهاد و منظور از مجاهد بودن ائمه (علیهم‌السّلام) بیان میشود.
جلسه پنجم این بیانات به تقسیم دوران امامت به چهار دوره و توضیح مختصری درباره هر کدام از دوره ها پرداخته است. مقام معظّم رهبری در جلسه ششم به شرح تحلیلی تلاشهای مجدّانه ی امام سجّاد و امام باقر (علیه‌السّلام) پرداخته‌اند.
جلسه هفتم که مصادف با روز نهم محرّم است، شامل شرح سیره سیاسی و اجتماعی امام صادق (علیه السّلام) و بررسی روایات تاریخی و صحت و سقم سیره ی ایشان است. در این جلسه توضیح مختصری از حیات سیاسی _ اجتماعی امام کاظم (علیه السّلام) و همچنین موضعگیری های ائمه (علیهم السّلام) نسبت به قیامهای امامزادگان انقلابی نیز تعریف، تصحیح تقیّه شده است.
روز عاشورا، جلسه به روز هشتم آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسه به بحث‌های تند ائمه‌ی دوره‌ی چهارم امامت با خلفای درباری می‌پردازد و همچنین به شعرای مجاهد پرداخته‌اند. روز نهم جلسه اختصاص به بحث امامزادگان انقلابی دارد. البتّه این جلسه بیشتر به شرح موضعگیری امام صادق (علیه السّلام) درباره قیام زید اختصاص یافته است. شایان ذکر است که نام چند نفر از امامزادگان در چند جلسه از جلسات این سخنرانی ها آمده و شرح مختصری درباره آنها داده شده است. روزدوازدهم محرّم که با روز دهم این سلسله‌جلسات مصادف شده است به توضیح مختصری درباره تقیّه‌های اختصاص یافته است و نکاتی جدید و همچنین هدف هایی درباره ی این موضوع به مخاطبان ارائه میشود.

این بیانات -همان‌طور که خودشان هم در برخی از جلسات اشاره کرده‌اند- بیشتر از یک سخنرانی باشد، یک بحث تحلیلی و علمی باشد. آنها به ذکر کلّی نظرات خود اکتفا نکرده اند و برای هر موضوعی که مطرح می کنند، شواهد متعدّد تاریخی و روایی را پیش روی مخاطب می گذارند.

متن همرزمان حسین

 

کتاب همرزمان حسین

دانلود کتاب معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی

کتاب همرزمان حسین در منبع آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حیطه معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی قرار گرفته است و می‌توانید آن را به صورت صوتی از فراکتاب رایگان دانلود نمایید.

ویدئو معرفی کتاب همرزمان حسین

دانلود کتاب همرزمان حسین

دانلود کتاب همرزمان حسین (ع) صوتی در فراکتاب رایگان ممکن است و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب بشنوید. دانلود نسخه الکترونیک نیز در نرم افزار فراکتاب ممکن است.

قسمت هایی از متن کتاب همرزمان حسین

 درباره امام صادق، حضرت جعفر بن محمد (صلوات الله و سلامه علیه) مطالب بسی فراوان است و به همان اندازه که روایات گویا و کلمات روشنگر و سیره دوران زندگی آن حضرت در لا به لای کتب و اسناد تاریخی ما فراوان است، مطالب گمراه کننده و حقایق قلب شده و تحریفهای و مسخها و مطالب جعلی و روش ها و سیره های دروغین نیز درباره این بزرگوار در نوشته های.... نظاماتی که این بزرگواران را احاطه کرده بود، در دو سه روز قبل از آن پاره ای مسائل دیگر در همین زمینه ها بحث شد و فردا و پس فردا. روز دوازدهم، به شرط حیات و امکان، دو سه مسئله دیگر را در زندگی ائمه (علیهم السلام) مطرح میکنیم. امروز را بنده دنباله بحث های دیروز و پریروز قرار میدهم و در این میان سعی میکنم بیشتر نقش امام ششم، جعفر ابن محمد (صلوات الله و سلامه علیه) را روشن کنم. 
*
برای کسانی که در مسائل اجتماعی، انگیزه تفحص و تحقیقی داشته اند، روشن است که همیشه مبارزات سیاسی و فعالیتهای حاد و تند و قاطع باید در وقتی صورت بگیرد که بقدر
 کافی فعالیت های فکری و تبلیغاتی و ایدئولوژیکی انجام گرفته باشد. اگر یک عده مردمی که صاحب یک هدف خاصی و برنامه معیینی و طرز فکر مشخصی هستند، در آن لحظه مشغول انجام فعالیت مورد نظر خود بشوند که کمترین فعالیت و کوششی در بیان فکر و مرام و عقیده و برنامه و هدف آنان انجام نگرفته باشد، پیداست که این فعالیت با نا کامی مواجه خواهد شد. ما در طول تاریخ، نمونه این نا کامی ها را کم و بیش مشاهده کرده ایم. باید مردم اولا زمینه ی آماده ای برای پذیرش داشته باشند و پیش از پذیرش، شناخت طرز فکری اینچنین. بعد از این باید بقدر کافی یا بقدر لازم، طرز فکر انگیزاننده اینها برای مردم روشن شده باشد؛ وهم پیش از شروع و هم پا به پای عمل، مسائل تبلیغی و فرهنگی و فکری مطرح شود.

کتاب همرزمان حسین ع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام کسانی که دغدغه شناخت اهل بیت و سیره آنان را دارند مناسب است، تا با توجه به سر خط های آن بتوانند از کتاب همرزمان حسین استفاده کنند.

کتاب های دیگر مقام معظم رهبری 

حضرت یار، انسان ۲۵۰ ساله، نگاهی به نظریه انتظار و.... جز کتاب های رهبری هستند. شما میتوانید با خواندن این کتاب ها دریچه جدیدی را به روی خود بگشایید.

کتاب صوتی همرزمان حسین

صوت این کتاب در مجموعه فراکتاب موجود است. شما میتواند آن را رایگان استفاده کنید و لذت ببرید. این محتوا به عنوان یکی منابع معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی آزمون استخدامی آموزش و پرورش رایگان در دسترس شماست.

خرید کتاب همرزمان حسین

خرید نسخه چاپی این کتاب در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس است.

دانلود رایگان کتاب همرزمان حسین

مشخصات کتاب همرزمان حسین را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: سید علی خامنه‌ای
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 405
موضوع: ده گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (ع)
قالب انتشار: صوتی رایگان، الکترونیک و چاپی
صفحات کتاب :
405
کنگره :
‏‫DSR1692‭‬ ‭/چ9‏‫‭ه‍8 1397
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
4908071
شابک :
978-600-8218-32-6
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه همرزمان حسین (ع)