نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جونده سانان ایران (جلد اول)

کتاب جونده سانان ایران نوشته دکتر جمشید درویش، دکتر احمد محمودی و دکتر بی بی صفیه اکبری راد است که در انتشارات دانشگاه تهران تهیه و به چاپ رسیده است. جونده سانان بزرگترین راسته پستانداران هستند که به مثابه اجزای کلیدی بسیاری از اکوسیستم ها نقش بسیار مهمی در محیط زیست و مسائل مرتبط با جوامع انسانی (اقتصاد، کشاورزی، آفات نباتات، بهداشت و سلامت) ایفا می کنند. کتاب حاضر تلاشی است جهت شناخت و معرفی جونده سانان ایران. از این رو در جلد حاضر به معرفی 45 گونه از جونده سانان پرداخته شده است.

گزیده کتاب جونده سانان ایران (جلد اول)

کتاب جونده سانان ایران (Order Rodentia) تلاشی در مسیر شناخت، توصیف و معرفی تنوع زیستی و پراکنش گونه های شناخته شده بزرگ ترین و متنوع ترین راسته پستانداران در کشور ایران است. در جلد اول شرح کاملی از تاریخ آرایه شناختی، رده بندی ها، پالئونتولوژی بالاراسته گلایرز (Superorder Glires) و راسته جونده سانان همراه بنا اطلاعات تکمیلی از زیست شناسی، شناسایی و آناتومی راسته جونده سانان و خانواده های آن ارائه شده است.

در بخش دوم، اطلاعات آرایه شناسی، کلید های شناسایی، زیست شناسی، زیستگاه و زندگی 45 گونه متعلق به پنج خانواده (سنجاب ها، زیباموشیان، هامسترها، دوپایان و خارموشان نوتریا) از جونده سانان ایران ارائه خواهند شد.

کتابشناسی ملی :
478
شابک :
978-964-0375-43-3
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
478
کنگره :
QL737 1402
دیویی :
599/35

کتاب های مشابه جونده سانان ایران (جلد اول)