امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
42,000
30%
ت 29,400
نظر شما چیست؟

 

‌کتاب لینالونا نوشته ی کلر ژوبرت مترجم، تصویرگر و نویسنده ی فرانسوی است که در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در یک خانواده ی مسیحی به دنیا آمد. ناشر این کتاب دوست داشتنی دفتر نشر فرهنگ اسلامی است.

در ادامه مطلی می خوانید:

معرفی کتاب لینالونا

تربیت و آموزش مفاهیم اخلاقی یکی از دغدغه‌های والدین است. آن‌ها دوست دارند که مهارت‌های اجتماعی و ارزش‌های اخلاقی را به خوبی به کودکانشان آموزش بدهند. کتاب‌های متناسب با کودک یکی از روش‌های انتقال این مفاهیم به کودکان است. این کتاب‌ها با زبانی ساده همراه با تصاویر، نقش پررنگی در پرورش کودکان دارند، به‌خصوص اگر برپایه‌ی قرآن و ارزش‌های اسلامی نوشته شده باشند. داستان لینالونا از جمله‌ی این کتاب‌هاست که به زبانی ساده درباره‌ی حجاب برای کودکان نوشته شده است.
داستان لینالونا درباره‌ی ماجرای دوستی یک دختر خردسال با آدم کوچولویی به اسم لینالوناست. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه از مسئله‌ی حجاب می‌گوید. دوستی دخترک و لینالونا و صحبت‌های آن‌ دو درباره‌ی حجاب با قلمی روان و زیبا این امکان را به مخاطب کم سن و سال خود می‌دهد تا بدون استفاده از کلمات قلمبه‌سلمبه با ارزش حجاب آشنا شود.
نویسنده با تصویرهای زیبا و رویایی کتاب که با رنگ‌هایی متنوع و چشم‌نواز کشیده شده‌اند، بر جذابیت متن افزوده است.

خلاصه کتاب لینالونا

قدرت تبیین مفاهیم دینی با زبان کودکانه و ساده به حدّی است که حتی برای بزرگسالان هم مایه تلنگر و تذکر است و این امر از مهم ترین ویژگی های قلم خانم ژوبرت است که این نه به خاطر مهارت نویسندگی ایشان، که ناشی از فهم دقیق و عالمانه شان از این مفاهیم است. تصویرگری کتاب هم با خودشان است و مثل همیشه تصاویر گرم و جذابی برای کودکان دارد.
«لینالونا» در قالب داستانی تخیلی ماجرای دختربچه ای را بیان می کند که با موجودی بنام لینالونا آشنا می شود که وسط جنگل کاج زندگی می کند. دختربچه کم کم با او دوست می شود..
لینالونا آدم‌کوچولویی با موهای آبی است که در جنگل کاج زندگی می‌کند. جایی‌که همۀ آدم‌ها موهایشان قرمز است و موهای آبیِ لینالونا به نظرشان زیبا می‌آید، برای همین زیبایی او را دوست دارند؛ اما او دوست دارد به‌خاطر مهربانی‌اش و برای خودش دوستش داشته باشند، نه برای اینکه او زیباست. همین باعث می‌شود که موهایش را از ته بزند....

کتاب لینالونا pdf

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب عرضه  نشده است و امکان دانلود کتاب لینالونا وجود ندارد.

برشی از متن کتاب لینالونا

چند روز پیش یک دوست از آسمان برای من رسید. مثل توی داستان ها. لب حوض نشسته بودم و توی دفتر خاطراتم می نوشتم. یک دفعه پرنده بزرگی کنار من نشست. اندازه یک قو بود, شاید هم بزرگتر; و یک آدم کوچولو پشتش نشسته بود. خیلی عجیب بود, مگر نه؟
آدم کوچولو پایین پرید و گفت: « سلام! »
موهای آبی سیخ سیخی داشت و اخم هایش توهم بود. گفتم:
« سلام! تو از کجا آمدی؟ »
آدم کوچولو جواب نداد. دفترم را نشان داد و گفت:« چی چی می نویسی؟ برایم می خوانی؟»دفترم را بستم و گفتم: « نه نمی شود;خصوصی است!»
ودر بخش دیگری از این کتاب می خوانیم؛
«سر تکان دادم و دست انداختم دور گردنش. چه‌قدر خوش‌حال بودم که برگشته بود و دیگر اَخمو نبود. پرسیدم: «چی را می‌خواستی به من بگویی؟» با خوش‌حالی گفت:«پس نامه‌ام را پیدا کردی!» با چشم‌هایم آره گفتم و دوباره پرسیدم: «چی را می‌خواستی بگویی؟» کلاهش را کمی جابه‌جا کرد و گفت: «خیلی فکر خوبی کردی که خودت را پوشاندی.» گفتم: «فکر خدا است؛ نه فکر من، ولی...»
 چندبار تکرار کرد: «فکر خدا... فکر خدا... اوووه!» و یک‌دفعه از جا پرید، انگار چیزی فهمیده باشد. اگر حرفم را قطع نمی‌کرد، به او می‌گفتم که موهای من آبی نیست؛ که این‌ها را فقط به‌خاطر خدا می‌پوشانم، چون خیلی دوسش دارم و می‌خواهم به حرفش گوش کنم؛ ولی همان موقع سوار پرنده شد و رفت. لینالونا را می‌گویم.»

کتاب لینالونا pdf رایگان

دانلود رایگان کتاب لینالونا pdf

 کلر ژوبرت

کلر در نوجوانی سوالات زیادی درباره‌ی خدا و مسائل دینی داشت. او که قبول داشت خداوند یکی است با دین مسیحیت که باور به تثلیث دارند و روح‌القدس و حضرت مسیح را در مرتبه‌ی خدایی قرار می‌دهند، مخالف بود. از طرفی، از این‌که مسیحیان برای بخشش گناهانشان نزد کشیشان اعتراف می‌کنند، احساس رضایت نداشت. این سوالات باعث شروع جستجویی در ادیان مختلف به‌ویژه اسلام شد. او که شنیده بود انسان در دین اسلام می‌تواند رابطه‌ای مستقیم و بدون واسطه با خداوند داشته باشد، پس از تحقیق و بررسی بیشتر درباره‌ی اسلام و آشنایی با مفاهیمی مثل احترام به سایر ادیان و پذیرش تمام پیامبران قبلی باسلام علاقه‌مند و در سن 19 سالگی مسلمان شد.
ژوبرت کار نویسندگی و تصویرگری را هم‌زمان از سال ١٣٧٥ آغاز کرد. علاوه بر کتاب، با نشریات کودکانه از جمله «سروش کودکان و خردسال»، «نبات کوچولو»، «پوپک»، «دوست» و «سه چرخه» فعالیت می‌کند. او از اعضای گروه کارشناسی داستان رشد نوآموز و کارگروه بررسی کتاب خردسال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

دانلود رایگان کتاب لینالونا کلر ژوبرت

دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب لینالونا pdf رایگان را در دسترس قرار نداده است. دانلود رایگان آن تضییع حق نویسنده و ناشر می باشد. شما می توانید برای خرید کتاب لینالونا و آگاهی از قیمت کتاب لینالونا به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید و از مطالعه آن لذت ببرید.
و با خرید اینترنتی کتاب لینالونا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فایل صوتی کتاب لینالونا

کتاب صوتی این اثر در مجموعه فراکتاب موجود نمی باشد.

عکس صفحات کتاب لینالونا

تصویر گری این کتاب بسیار زیبا و خواندنی توسط خود نویسنده خانم کلر ژوبرت انجام شده و بسیار زیبا و دلنشین می‌باشد.

انیمیشن لینالونا

با اقتباس از کتاب لینالونا انیمیشن های زیادی ساخته شده از آن جمله می‌توان به قصه لینالونا و پرنسس لونا در پتونیا نام برد.

نقد کتاب لینالونا

این کتاب دربارۀ حجاب است؛ اما برداشت‌های متفاوتی از آن می‌توان کرد؛ به‌عنوان مثال این کتاب به فرزند شما می‌آموزد که دیگران را از روی ظاهر قضاوت نکند و به رفتار و اخلاق دیگران اهمیت بیشتری بدهد، یا در جایی از کتاب صبا، (دختربچۀ باحجاب) به‌خاطر اینکه لینالونا موهای کوتاه و سیخ‌سیخی دارد، فکر می‌کند که او پسر است و برای همین به جای اینکه با او مهربان باشد، با او با جدیت صحبت می‌کند و بعد که متوجه می‌شود که او دختر است، می‌فهمد که پیش‌داوری کرده و از روی ظاهر، دیگری را قضاوت کرده است. برای همین می‌توان از این کتاب برداشت‌های متفاوتی کرد و مهم این است که شما چه برداشتی را متناسب با فرهنگ خودتان برای کودکتان درونی کنید. شما می‌توانید از این داستان برداشت‌های متفاوتی را برای فرزندتان تحلیل کنید و از او بخواهید تا درک متقابلش را بیشتر کند و از زاویۀ دید دیگران به داستان نگاه کند؛ مثلاً از زاویۀ دید لینالونا یا صبا و یا حتی مردم مو‌قرمز جنگل کاج.
این کار باعث می‌شود تا هم خلاقیت کودکتان رشد پیدا کند و هم اینکه نسبت به دیگران احساساتِ عجولانه‌ای از خود بروز ندهد و بتواند دیگران را درک کند. دربارۀ مسائل خصوصی که در کتاب مطرح شد با فرزندتان صحبت کنید و درک او را از این موضوع بسنجید.
سوال هایی که پس از خواندن لینالونا به ذهن ممکن است خطور کند و می توان آن ها را کودکان خود پرسید:
۱) تا به حال شده دوستت را به‌خاطر چهرۀ زیبایش دوست داشته باشی؟
۲) تو دیگران را برای چه دوست داری؟ کسانی که دوستشان داری چه ویژگی‌هایی دارند؟
۳) اگر کسی تو را به‌خاطر رنگ موهایت، رنگ چشم‌ها، یا زیبایی چهره‌ات دوست داشته باشد، تو چه حسی پیدا می‌کنی؟
۴) تو چه اخلاق خوبی داری که دیگران تو را به‌خاطر آن دوست دارند؟
۵) خدای مهربان در دینش به ما دستور داده است تا حجاب داشته باشیم، به‌نظر تو چرا خدا این درخواست را از ما داشته است؟
۶) به‌نظر تو لینالونا می توانست چه‌کار کند تا دیگران به جای اینکه به‌خاطر ظاهرش او را دوست داشته باشند، به‌خاطر خودش او را بپذیرند و با او دوستی کنند؟
۷) به نظرت چه چیز‌هایی جزء مسائل خصوصی محسوب می‌شوند؟

دانلود رایگان کتابهای کلر ژوبرت

امکان دانلود بعضی از کتاب های این نویسنده در فراکتاب امکان پذیر می‌باشد. دانلود رایگان کتاب لینالونا کلر ژوبرت در فراکتاب ممکن نیست و خرید نسخه چاپی این کتاب با تخفیف ویژه در دسترس است.

خرید کتاب لینالونا

خرید کتاب لینالونا را در سایت و نرم افزار فراکتاب با تخفیف ویژه انجام دهید و با معرفی آن توسط نرم افزار اندرویدی فراکتاب به دیگران سهم از فروش کتاب دریافت کنید!

خرید کتاب لینالونا

مشخصات کتاب لینالونا را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی
نویسنده: کلر ژوبرت
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۲۴
موضوع:
کودک و نوجوان
صفحات کتاب :
24
دیویی :
دا130ژ59ل1394
کتابشناسی ملی :
4037180
شابک :
‫‬‭978-964-476-374-8
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه لینالونا