امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
خرید چاپی
150,000
18%
ت 123,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب گردان قاطرچی ها، نوشته ی داوود امیریان طنزواره ای است که وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس را به زبان شیرین برای نوجوانان بیان می کند. این کتاب توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب گردان قاطرچی ها

"داوود امیریان" که قلم گیرا و طنزآلود او برای خوانندگان نسل های مختلفی از نوجوانان ایران آشناست، این بار نیز دست به آفرینش داستانی مفرح و خنده دار نموده که خوانندگان را با "گردان قاطرچی ها" و جنبه ی دیگری از جنگ و زندگی همه روزه ی رزمندگان کم سن و سال، آشنا می کند. امیریان در "گردان قاطرچی ها"، شهامت رزمنده های نوجوان و شیطنت های خاص آن سن و سال را با هم ترکیب می کند و کتابی خواندنی و شیرین در اختیار مخاطب می گذارد.

خلاصه کتاب گردان قاطرچی ها

"گردان قاطرچی ها"، گردانی که حتی اسم آن هم تعجب شنونده را بر می انگیزد و او را برای شنیدن خنده دارترین ماجراها آماده می کند. وظیفه ی این گردان، نگهداری و مراقبت از قاطرهاست؛ قاطرهایی که جهت حمل بار و آذوقه و مهمات، در ارتفاعات کردستان به کار گرفته می شدند. اما مگر می شود پای حیوانات لایعقل، آن هم چهارپایی همچون قاطر در میان باشد و گرفتاری های خنده‌داری با این حیوانات اتفاق نیفتد؟

حاضران در این گردان هربار یک ماجرای تازه دارند و خواننده هر دفعه خود را غرق خنده در اتفاقات غیرمنتظره ی این کتاب می بیند. مانورهای مختلف، عملیات گوناگون و تجربه های سخت و آسان در "گردان قاطرچی ها"، خواننده را به قلب اتفاقاتی می برد که در جبهه های جنگ رخ می داد و همچون هر برهه ی دیگری از زندگی و تاریخ، در کنار سختی ها، اوقات خوش و خنده داری نیز داشت. عناوینی که برای هر داستان انتخاب شده اند نیز طنزگونه است؛ مثل:

مار و عقرب و مورچه آتشی

گربه مرده و مستراح قدیمی یا من از قاطرها متنفرم

قاطرهای خل و چل یا بروسلی وارد می شود و ...

متن کتاب گردان قاطرچی ها

وقتی رسیدم اون جا دیدم یک گله آدم رو سر و کله ی هم روی زمین ولو شدن و جیغ بنفش می کشن! این بلوا و آشوب دست پخت سیاوش خان بود که اون موقع صداش رو پیش شما در نیاوردم. دو شب بعد دوستاش هم تصمیم گرفتند از خجالت سیاوش دربیان و براش جشن پتو گرفتند. نمی دونم سیاوش از کجا فهمیده بود.

مستقیم اومد پیش من و گفت: «برادر عزتی، بچه های دسته ی ما با شما کار واجب و فوری دارن.» خب منم به عنوان معاون فرمانده گردان یعنی معاون شما، رفتم ببینم چه خبر شده. سیاوش جلو افتاد و شروع کرد بلند بلند حرف زدن؛ اما وقتی دم در اتاق رسیدیم، با اشاره ی دست به من تعارف کرد که من اول برم تو. چشمتون روز بد نبینه، همین که وارد اتاق شدم، یک پتو روی سرم افتاد و ده، بیست نفر مثل شیر گشنه ریختن سرم.

چنان کتکی بهم زدن که تا عمر دارم فراموش نمی کنم! جای سالم برام نذاشتن. همون جا زیر پتو غش کردم! وقتی به هوش اومدم دیدم تو درمانگاه کنار هفت، هشت نفری هستم که قبلاً دست و پاشون شکسته. سیاوش هم کنار تختم روی صندلی نشسته بود و کمپوت گیلاس می خورد و می خندید. خُب چی کار می تونستم بکنم؟ تقصیری به گردن سیاوش نبود. اما قضیه ی ...

گردان قاطرچی ها 2

کتاب کودکستان آقا مرسل، در واقع جلد دوم کتاب گردان قاطرچی ها می باشد و برخی از شخصیت های گردان قاطرچی ها در کودکستان آقا مرسل نیز حضور دارند. این مجموعه کتاب در 4 جلد منتشر شده است.

کتاب گردان قاطرچی ها جلد سوم

کتاب ترکش ولگرد، جلد سوم کتاب گردان قاطرچی ها می باشد.

کتاب گردان قاطرچی ها چند جلد است

کتاب گردان قاطرچی ها دارای چهار جلد می‌باشد.

گردان قاطرچی ها

کودکستان آقا مرسل

ترکش ولگرد

خمپاره های فاسد

کتاب صوتی گردان قاطرچی ها

کتاب صوتی گردان قاطرچی ها تولید و عرضه نشده است. نسخه الکترونیک و یا چاپی آن را می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب تهیه کنید.

کتاب های دسته طنز جبهه

از دیگر کتاب هایی که با درون مایه طنز به وقایع جبهه و هشت سال دفاع مقدس پرداخته اند می توان به گردان قاطرریزهکتاب گردان بلدرچین ها اشاره کرد.

دانلود کتاب کودکستان آقا مرسل

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار دانلود کنید.

کتاب گردان قاطرچی ها pdf

پی دی اف این کتاب را می توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

کتاب گردان قاطرچی ها pdf

مشخصات کتاب گردان قاطرچی ها در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: داوود امیریان
تعداد صفحه: 271
موضوع: طنز دفاع مقدس
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
271
کنگره :
‏‫PIR7963‭‬ ‭/م965‏‫‭گ4 1395
دیویی :
[ج]8فا3/62
کتابشناسی ملی :
‏‫4360101‬
شابک :
978-600-8460-03-9‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه گردان قاطرچی ها