امتیاز
5 / 4.6
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,500
خرید چاپی
170,000
15%
ت 144,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ازدواج دکتر حبشی (جلد اول)

اثر کتاب ازدواج دکتر حبشی حاصل سال ها جلسات مشاوره، همایش های ازدواج، محافل سخنرانی و برخورد چهره به چهره با زوج ها و جوانان است که دکتر حمید حبشی درباره مراحل مختلف ازدواج برگزار کرده است.
کتاب ازدواج دکتر حبشی، کتاب اول (تأسیس) اثری است شیوا و روان که حاصل سال ها جلسات و مشاوره های حضوری و همایش های نویسنده این کتاب است.

 

در فصول کتاب ازدواج دکتر حبشی چه چیزی بیان می شود؟

این کتاب در ۱۰ فصل به بیان مراحل مختلف ازدواج می پردازد. نویسنده فصل اول را به بیان ضرورت و فلسفه ازدواج و شناسایی انگیزه ها اختصاص داده و در فصل دوم که طولانی ترین ومهم ترین بحث کتاب است، به بیان شناخت معیارها در ازدواج و ملاک های یک ازدواج خوب اشاره می کند. 

فصل سوم کتاب به بیان کسب شناخت صحیح و تناسب سنجی ملاک ها نظیر باورها و اعتقادات، قابلیت ها و مهارت های زوجین و اعتماد به نفس و خودباوری می پردازد.
روش کسب شناخت، تحقیق و راه درست کسب شناخت، مصاحبه خواستگاری، شیوه انجام مصاحبه خواستگاری، عقود وشروط ازدواج، باورها و گمان های غلط در موضوع شناخت، ملاحظات شناخت در موارد خاص از فصل های چهارم تا دهم کتاب را تشکیل می دهد که مخاطب را از جهات مختلفی بی نیاز می کند.

بخشی از متن کتاب ازدواج دکتر حبشی (جلد اول)

ازدواج امری ضروری است؟ یعنی اگر ازدواج نکنیم از چه نتایجی محروم می شویم که هیچ بدلی برای آن ممکن نیست؟ در روابط زندگی مشترک، چه محصولاتی کسب می شود که نمی توان از طریق رابطه ی فرزند والدی، رفیق گزینی، مرید و مرادی، شاگرد و استادی، هم صنفی و همکاری و سایر موارد مشابه آن به دست آورد؟

برای پاسخ به این پرسش لازم است به ارزیابی و تحلیل ازدواج بپردازیم. ازدواج از کلم زوجیت و آمیختگی یک قابلیت است که با پیمان نهادن و قول و قرار گذاشتن، یا امضای سند ازدواج، حاصل نمی شود، و ازدواجی، ازدواج حقیقی است که مرد و زن در متن آن به چنین ماهیت و قابلیتی دست پیدا کنند.
و اینکه می بینیم بسیاری از ازدواج های شکل گرفته، آمیخته به درگیری، تعارض، تقابل و تزاحم هایی است که زندگی را به سمت ناپایداری و گسست سوق می دهد، ناشی از تلاش زوجین برای مطامع فردی است، که متأسفانه زن و مرد در میدان ازدواج غافلانه مشغول به آن می شوند.

پس ازدواجی ضروری است و جایگزین ندارد که زن و مرد، و سپس با ورود فرزندان و ایجاد خانواده ی گسترده تر، یکایک اعضای آن، به دنبال کسب چنین آمیختگی و ممزوجیتی حرکت کنند.
و باید گفت اگر کسی طالب این سطح از آمیختگی باشد، منحصراً در میدان ازدواج حاصل می شود. نکته ی جالب در درک زوجیت و ارزش آمیختگی این است که انسان حتی با نفَْس خودش نیز این مقدار از آمیختگی را نمی تواند پیدا کند.

برای اثبات این ادّعا، همین بس که اگر کسی (مرد یا زن) از بدن خودش بهره ی جنسی بگیرد، علاوه بر حرمت شرعی، مبتلا به آسیب های روانی و عوارض پر شمار جسمی و روحی ناشی از این عمل قبیح می گردد.
یعنی اگر انسان بخواهد از مسیر حلال و رضایت بخش، که سکینه و آرامش، حاصل آن باشد به بهره های قابل و لذت بخشی در مسائل جنسی دست پیدا کند، متوقف به آمیختگی با زوج ضرورت در ازدواج و شناسایی انگیزه های خویش است.
یعنی با اینکه غریزه ی جنسی، امکانی در خود فرد است، ولی بهر ه برداری و سرشار شدن از آن، متوقف به حضور کسی است که در فرایند ازدواج با وی ممزوج می شود.

 

دانلود و خرید کتاب ازدواج دکتر حبشی (pdf و چاپی)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf کتاب ازدواج دکتر حبشی و کتاب چاپی کتاب ازدواج دکتر حبشی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

صفحات کتاب :
440
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ743‏‫‬‮‭/ح26ک2 1397
دیویی :
306/81
کتابشناسی ملی :
5246509
شابک :
978-600-441-194-3‮‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه کتاب ازدواج (جلد اول)