امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
110,000
15%
ت 93,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب خاک های نرم کوشک، پیرامون زندگی شهید عبدالحسین برونسی، به قلم سعید عاکف می باشد. این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های دفاع مقدس به شمار می آید که توسط انتشارات ملک اعظم منتشر شده است.

معرفی کتاب خاک های نرم کوشک

کتاب خاک های نرم کوشک شرح حال انسانی وارسته است که قبل از انقلاب در روستای گلبوی کدکن از توابع تربت حیدریه به کار سخت و طاقت فرسای بنایی مشغول بود و در کنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود تا اینکه بعدها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شکنجه‌های وحشیانه ساواک قرار گرفت. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زمینه‌های لازم برای رشد او مهیا شد چنان لیاقتی از خود نشان داد که زبانزد همگان شد و نامش حتی در محافل خبری استکبار جهانی نیز راه یافت. رمز رستگاری شهید برونسی عبودیت و بندگی بی قید و شرط او در مقابل حق و حقیقت بوده است.

خلاصه کتاب خاک های نرم کوشک

این کتاب از چندین فصل و خاطرات بسیار تسکیل شده است و شروع کتاب با زندگی نامه آن شهید بزرگوار است.
در قسمت هایی از این کتاب با واقعیت زیر مواجه می شویم:
چند روز قبل از عملیات بدر، بارها شهید برونسی، به مناسبت‌های مختلف از شهادتش در عملیات قریب الوقوع بدر خبر می دهد. گاهی آنقدر مطمئن حرف می زند که می گوید: اگر من در این عملیات شهید نشدم، در مسلمانی ام شک کنید! و از آن بالاتر اینکه به بعضی ها، از تاریخ و از محل شهادتش نیز خبر می دهد که چند روز بعد، همانطور هم می شود. از این دست وقایع اعجاب آور، در زندگی شهید برونسی بارها و بارها رخ داده است. آنچه ما را به تأمل در زندگی این بزرگوار وا می دارد، رمز همین موفقیت‌های بسیارش است در زمینه های مختلف. در ظاهر امر، او کارگری بنا است که در دوران قبل از انقلاب، رنج و شکنجه ی بسیاری را در راه اسلام تحمل می کند؛ و در دوران بعد از انقلاب هم، که زمینه برای رشد او مهیا می شود، چنان لیاقتی از خود نشان می دهد که زبانزد همگان می گردد و نامش حتی به محافل خبری استکبار جهانی نیز کشیده می شود، و سردمداران کفر برای سر او جایزه تعیین می کنند.

اما در باطن امر، موردی که قابل تأمل است و می توان به عنوان رمز موفقیت، و در واقع رمز رستگاری او نام برد؛ عبودیت و بندگی بی قید و شرط آن شهید والامقام است در مقابل حق و حقیقت. همین تسلیم محض بودن او بر درگاه مقدس و ملکوتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی خالصانه و صادقانه اش، او را چنان مورد عنایت و لطف آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم أجمعین قرار می دهد که نتیجه ای می شود برای آفرینش آن شگفتی ها. اهل کفر و نفاق، هیچگاه نخواستند این حقیقت را در مورد افرادی این چنین، و هم در مورد انقلاب و نظام درک کنند و تا هنوز نیز نفهمیده اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیمه شده ی قدرت و نیرویی لایزالی است که از برکت آن تا کنون تمام نقشه ها و حربه های آنان بی اثر و محکوم به شکست گردیده است.

خاک های نرم کوشک

کتاب شهید برونسی

برشی از متن کتاب خاک های نرم کوشک

شمع بیت المال
فرمانده تیپ که شد، یک ماشین اجباراً تحویل گرفت. یک راننده هم می‌خواستند در اختیارش بگذارند که قبول نکرد. بهش گفتم: شما گواهینامه که نداری؟ حاجی! پس راننده باید باهات باشه.
 گفت: توی منطقه که شرعاً عیبی نداره من خودم پشت فرمون بشینم.
پرسیدم: تو شهر می‌خوای چیکار کنی؟ کمی فکر کرد و گفت: توی شهر چون نمی‌شه بدون گواهینامه رانندگی کرد، اگر خواستم برم با راننده میرم.
 چند وقت بعد که رفتم مشهد، یک روز آمد پیشم، گفت: یه فکری برای این گواهینامه ما بکن سید.
 به خنده گفتم شما که دیگه راننده داری، گواهینامه می‌خوای چه کار؟ گفت: همه مشکل همین جاست که یک راننده بند من شده، اونم راننده‌ای که حقوق بیت المال رو می‌گیره و مخارج دیگه هم زیاد داره.
خواستم باب مزاح را باز کرده باشم. گفتم: خب این بالاخره حق یک فرمانده ی تیپ هست. 
 گفت: شوخی نکن سید! همین ماشینش هم که دست منه برام خیلی سنگینه، می‌ترسم قیامت نتونم جواب بدم. چه برسه به راننده!

 سید کاظم حسینی 

توصیه رهبری درباره کتاب خاک های نرم کوشک

بدون تردید عامل اصلی در پر مخاطب بودن "خاک های نرم کوشک" صفا، سادگی، خلوص نیت و ایمان ولایی شهید بزرگوار عبدالحسین برونسی بوده است. رهبر معظم انقلاب در تریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ در جمع فیلم‌سازان و کارگردانان سینما و تلویزیون درباره این کتاب فرمودند: «الان چند سالی است که کتاب‌هایی درباره‌ی سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و می‌نویسند و بنده هم مشتری این کتاب‌هایم و می‌خوانم.

با این‌که بعضی از این‌ها را من خودم از نزدیک می‌شناختم و آنچه را هم که نوشته، روایت‌های صادقانه است- این هم حالا آدم می‌تواند کم و بیش تشخیص دهد که کدام مبالغه‌آمیز است و کدام صادقانه است- بسیار تکان‌دهنده است. آدم می‌بیند این شخصیت‌های برجسته، حتی در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده‌اند؛ این اوستا عبدالحسین بُرُنسی، یک جوان مشهدی بنّا که قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود، شرح حالش را نوشته‌اند و من توصیه می‌کنم و واقعاً دوست می‌دارم شماها بخوانید. من می‌ترسم این کتاب‌ها اصلاً دست شماها نرسد. اسم این کتاب "خاک‌های نرم کوشک" است؛ قشنگ هم نوشته شده.

دانلود رایگان کتاب خاک های نرم کوشک اثر سعید عاکف

دانلود کتاب شهید عبدالحسین برونسی، به نام خاک های نرم کوشک در فراکتاب امکان پذیر نمی باشد. بدیهی است دانلود کتاب خاک های نرم کوشک رایگان این کتاب باعث تضییع حق نویسنده و ناشر کتاب می‌ شود. نسخه چاپی این کتاب با تخفیف در فراکتاب موجود می‌باشد. برای سفارش آن به سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید.

نویسنده کتاب خاک های نرم کوشک

سعید عاکف نویسنده و خاطره نویس ایرانی است که اغلب در مورد جنگ ایران و عراق می‌نویسد. وی در سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شده‌است. کتاب‌های وی از پرتیراژترین کتب در زمینه دفاع مقدس بوده‌اند و حتی یکی از کتابهای او به نام «خاک‌های نرم کوشک» به چاپ دویست و بیست و پنجم نیز رسید. همچنین یکی از کتابهای او به نام «نسیم تقدیر» از برگزیدگان دهمین دوره بهترین کتاب سال دفاع مقدس بوده است.

ویژگی های شهید برونسی

عبودیت و بندگی بی قید و شرط آن شهید والامقام است در مقابل حق و حقیقت. همین تسلیم محض بودن او بر درگاه مقدس و ملکوتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی خالصانه و صادقانه اش،او را چنان مورد عنایت و لطف آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم أجمعین قرار می دهد که نتیجه ای می شود برای آفرینش آن شگفتی ها.
این شهید بزرگوار ارتباط و علاقه ی خاصی به خانم فاطمه زهرا (س) داشتند و همین علاقه این کتاب را خاص کرده است.

کتاب صوتی خاک های نرم کوشک

دانلود کتاب صوتی خاک های نرم کوشک در فراکتاب ممکن نیست.

فرزندان شهید برونسی

ابوالحسن و مهدی برونسی از فرزندان شهید برونسی می‌باشند.

محل دفن شهید برونسی

قطعه شهدای دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد

تیپ ۱۸ جوادالائمه

عرصه‌های‌ نبرد حق‌ علیه‌ باطل‌ بستر مناسبی‌ بود که‌ استعداد بالقوه‌ او به‌فعل‌ در آید و از فرماندهی‌ گروهان‌، به‌ فرماندهی‌ تیپ‌ هجدهم جوادالائمه‌برسد و در این‌ سال‌ها رشادت‌ و ایثارگری‌ او زبانزد خاص‌ و عام‌ بود.

دانلود کتاب خاک های نرم کوشک

پی دی اف کتاب خاک های نرم کوشک در فراکتاب عرضه نشده است. نویسنده دانلود کتاب خاکهای نرم کوشک pdf را مجاز نمی‌داند.

خاطرات شهید برونسی

کتاب خاک های نرم کوشک، کتابی جامع از خاطرات افراد مختلف درباره شهید برونسی می‌باشد.

خرید کتاب خاک های نرم کوشک

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف ویژه دریافت کنید.

خرید کتاب خاک های نرم کوشک

مشخصات خاک های نرم کوشک در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: ملک اعظم
نویسنده: سعید عاکف
تعداد صفحه: 261
موضوع: خاطرات و زندگینامه شهید عبدالحسین برونسی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
261
کنگره :
‏‫‬‭DSR1626‭‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‭‬‭‬‭‭955/0843092‬‬
کتابشناسی ملی :
‎1‎9‎3‎8‎4‎3‎0
شابک :
978-964-92301-1-3
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه خاک های نرم کوشک