کتاب به سفارش مادرم

بیست و چند روایت از ماموریتی خانوادگی در عراق

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
36,000
15%
ت 30,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب به سفارش مادرم

کتاب به سفارش مادرم اثر احسان حسینی نسب توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. این اثر دربردارنده 23 روایت از مشاهدات نویسنده از سفرش در اربعین به کشور عراق است.
حسینی نسب در کتاب به سفارش مادرم با مخاطب قرار دادن مادر خود، مشاهدات خود را از دیدار با پیاده‌روندگان این مسیر ثبت کرده است.

این کتاب شامل روایاتی داستان‌گونه درباره زائران و موکب‌داران و خانواده‌های شرکت‌کننده در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف می باشد و نیز دربردارنده عکس‌هایی مستند از این اجتماع عظیم است.

بخشی از متن کتاب به سفارش مادرم

سلام مادر. نشسته ایم لب مرز. همین جا و همین لحظه که تو دوست داشتی نشسته باشی و جمعیت را نگاه کنی که مثل رودخانه از پل مرز می گذرند و به دریا می ریزند و دریا می شوند. همینجا که هر قطره در مسیر دریا شدن است؛ همین جا که هر قطره دریاست.

تو بهتر از من من را می شناسی. می دانی حتما که از شلوغی گریزانم. فراری ام. شلوغی، تلخم می کند. هرجا که اجتماعِ آدم هاست، هرجا که خلوتیِ روح مرا به هم می ریزد، هرجا که همه هستند، جای من نیست. من، بخشی از «همه » نیستم. به همین خاطر است که همه، مفهومِ عامِ کلمه ی مردم، همین قطره ها که شوقِ دریا شدن دارند را نمی فهمم. به خاطر تو اینجا نشسته ام، وگرنه مرا چه کار به عراق، چه کار به شلوغی، چه کار به تحملِ شلوغی در عراق!

نشسته ام که به جای تو ببینم و به جای خودم بنویسم. این گوشه که من نشسته ام، بیرون از این رودخانه نیست. نقطه ی صفر مرزی است؛ وسطِ دشت. یک جایی است که وسطِ کوه ها مچاله شده است. رودخانه ها در مچالگی کوه هاست که جریان پیدا می کنند.

کنگره :
‏‫‬‮‭DS۷۰/۶۵
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‭۹۱۵/۶۷۵۰۴۴
کتابشناسی ملی :
۹۰۲۴۲۱۰
شابک :
‫‭978-964-02-3602-4
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
350

کتاب های مشابه به سفارش مادرم