امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
20,000
50%
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب داعش از کاشت تا برداشت

در کتاب داعش از کاشت تا برداشت نویسنده به بررسی و شناخت میدانی گروه تروریستی- سلفی (تکفیری- جهادی) موسوم به «داعش» پرداخته که مضمون آن به نحوه شکل گیری، تشکیلات سازمانی و اهداف گروه تروریستی «داعش» و نحوه مقابله با آن پرداخته است.

کتاب داعش از کاشت تا برداشت، جریان داعش با تفکر سلفی (تکفیری جهادی) را با توجه به سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در سه سطح بررسی و تحلیل کرده است. سطح اول و ظاهری آن، که با شعار اسلام ناب تلاش دارند تا با شعله ور ساختن اختلاف مذهبی جریان های مذهبی در کشورهای اسلامی را به جنگ با هم بکشانند. لذا بررسی نحوه تفکر و شکل گیری و سازمان دهی و امکانات داعش می تواند ما را در شناخت آنان یاری کند.

سطح دوم و جریان اصلی آن دولت ها و کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای هستند که با ابزار قرار دادن داعش به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. در رأس این کشورها آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر، عربستان و اردن هستند.

سطح سوم بحران داعش در مورد چگونگی مدیریت این بحران توسط جبهه مقاومت جهانی تشکیل شده در برابر سیاست های امریکا و هم پیمانانش در منطقه است. سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره): «امروز یک عده ای در بخش های مختلف دنیای اسلام به نام گروه های تکفیری و وهابی و سَلَفی، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش می کنند، کارهای بدی می کنند، کارهای زشتی می کنند؛ اما این ها دشمن های اصلی نیستند؛ این را همه بدانند.

دشمن اصلی، آن کسی است که این ها را تحریک می کند، آن کسی است که پول در اختیارشان می گذارد، آن کسی است که وقتی انگیزه آنها اندکی ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه دار می کند؛ دشمن اصلی، آن کسی است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران می افشاند؛ این ها آن دست پنهانِ سرویس های امنیتی و اطلاعاتی است.

لذا ما مکرر گفته ایم این گروه های بی عقلی را که به نام سَلَفی گری، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهوری اسلامی مقابله می کنند، دشمن اصلی نمی دانیم؛ ما شما را فریب خورده می دانیم؛ به اینها گفته ایم: «لَئِن بَسَطتَ اِلَیَّ یَدَکَ لِتَقتُلَنی ما اَنا بباسطٍ یَدیَ اِلَیکَ لِاَقتُلَکَ اِنّی اَخافُ اللهَ رَبَّ العَلَمین.»

تو اگر خطا می کنی، اشتباه می کنی، کمر به قتل برادر مسلمان خودت می بندی، ما تو (آدمِ) نادان و جاهل را کسی نمی دانیم که بایستی کمر به قتل او ببندیم؛ البته از خودمان دفاع می کنیم، هر کسی به ما حمله بکند، با مشت محکم ما مواجه خواهد شد، این طبیعی است. (تاریخ 14/3/93)

گزیده کتاب داعش از کاشت تا برداشت

تفکر سلفی (تکفیری جهادی) همچون جماعت جهاد اسلامی در مصر و القاعده در پاکستان و افغانستان و سوریه و سایر کشور های اسلامی و داعش در عراق و سوریه در سال های اخیر به عنوان یکی از حرکت های فکری شناخته شده و پرنفوذ در جهان اسلام محرک و موجد جنبش های سیاسی و اجتماعی فراوانی در کشورهای اسلامی بوده است.

همانطور که قبلا بیان کردیم مواضع و دیدگاه های گروه های سلفی همواره با توجه به شرایط زمانی و مکانی یا الزامات سیاسی اجتماعی در معرض تغییر و تحول بوده و گاه این دگرگونی ها موجب تعارضات جدی میان اعضای گروه های سلفی در جهان اهل سنت شده است.

شابک :
978-600-9464-66-1
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
188
کنگره :
HV6432/5 ‭/د2‏‫‬‭ن9 1393
دیویی :
303/625
کتابشناسی ملی :
3651199

کتاب های مشابه داعش از کاشت تا برداشت