کتاب گلستان تربیت pdf

کاربردهای روان شناختی و تربیتی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گلستان تربیت

کتاب گلستان تربیت نوشته رحیم میر دریکوندی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نویسنده در مقدمه کتاب گلستان تربیت، این گونه می نویسد: در طول سالیان مطالعه، تحقیق، تدریس و مشاوره به نکات و مطالبی برمی خوردم که به نظرم مفید و کاربردی بودند. برای همین آن ها را در یک دفتر ثبت و ضبط می کردم تا در فرصت مناسب به صورت یک مجموعه منتشر کنم. نوشتار پیش رو مجموعه ای از همین مطالب خواندنی و نکات آموختنی این دفتر است.

گزیده کتاب گلستان تربیت

همیشه ساختن سخت‌تر است و وقت و هزینهٔ زیادی هم می‌برد، ولی خراب کردن راحت‌تر است و وقت و هزینه کم‌تری هم می‌برد! مثلاً ممکن است یک پل را در طول ۵ سال و با استفاده از نیروی صدها نفر و میلیون‌ها تومان بسازند، امّا همین پل را می‌توان در طول چند ساعت و با هزینه‌ای اندک تخریب کرد. یا مثلاً خانه‌ای را که با جان کندن ساخته‌اند، با یک چشم به‌هم زدن خرابش کنند. حال که این را خواندید، باید بگویم که شخصیت و آبروی انسان نیز چنین است.

 آبرو و شخصیت انسان به‌تدریج، ذره‌ذره و با خون دل جمع می‌شود، ولی همین آبرو ممکن است در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه و با عطسه‌ای یا قطره‌ای یا لقمه‌ای یا نگاهی یا حرفی یا قدمی یا قلمی یا لبخندی یا پوزخندی از بین برود یا از بین برده شود. آبروی بیست ساله با بیست ثانیه از بین می‌رود. حال که چنین است، هم حواس آبروی خودت را داشته باش و هم حواس آبروی دیگران را.

صفحات کتاب :
271
کنگره :
‏‫‬‭BP230/18‏‫‬‭/م92گ8 1394
دیویی :
‏‫‬‭‭297/4837
کتابشناسی ملی :
3993496
شابک :
‏‫‭978-600-7702-33-8
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه گلستان تربیت