امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبانی و تاریخ سیاه آل خلیفه

در کتاب مبانی و تاریخ سیاه آل خلیفه به صورت مستدل به بیان احتمالات چگونگی تسلط آل خلیفه بر بحرین پرداخته شده و در نهایت با بیان ادله و شواهد تاریخی، احتمالی که به حقیقت نزدیک تر بوده را بیان می دارد.

در کتاب مبانی و تاریخ سیاه آل خلیفه بیان شده که آل خلیفه با هدف یافتن مأمن و مسکن به مناطق مختلف حاشیه خلیج فارس مهاجرت می کرده است؛ اما به دلیل اینکه همواره مشکلات و گرفتاری هایی در آن مناطق به وجود می آورده، از آن منطقه اخراج می گردید.

این خاندان در نهایت با نقشه استعمار انگلستان و با کمک قبایل مناطق حاشیه خلیج فارس به بحرین منتقل می شود و با خون و خونریزی هایی که ایجاد می کند، تلاش می دارد تا سلطه خود را در آن منطقه مستحکم سازد.

گزیده کتاب مبانی و تاریخ سیاه آل خلیفه

امروزه آنچه در منطقۀ خلیج فارس در طول چند سال گذشته توجه همگان را به خود جلب کرده رفتار دشمنانه و غیر انسانی است که این قوم در قبال دیگر ملت‌ها، قومیت‌ها و حتی عشیره‌های منطقه (خلیج فارس) اتخاذ کرده‌اند. این نوع از رفتار که در نوع خود نادر است، دارای پس‌زمینه‌های قتل، سرقت، تجاوز بر اموال و نفوس، کبر و خودپرستی و سلطه بر دیگران است.

 عجیب‌تر از همه افتخاری است که این قبیلۀ عقب‌مانده و بدوی بر اجدادشان دارند و آنان را بزرگ می‌شمارند. درحالی‌که اجداد آنان سابقه‌ای جز وحشی‌گری، بدآوازگی و طرد و اخراج شدن از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر نداشته‌اند.

شابک :
978-600-96141-7-2
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
102
کنگره :
BP239‏‫‬‮‭‏‫‬‮‭/ب925م2 1395
دیویی :
297/53095365
کتابشناسی ملی :
4569267

کتاب های مشابه مبانی و تاریخ سیاه آل خلیفه