کتاب عبدالوهاب حسین و انقلاب ۱۴ فوریه بحرین pdf

خاستگاه اجتماعی، سپهر اندیشه ای و کنش سیاسی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عبدالوهاب حسین و انقلاب ۱۴ فوریه بحرین

علیرضا بیگی در کتاب عبدالوهاب حسین و انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، خاستگاه اجتماعی، سپهر اندیشه ای و کنش سیاسی انقلاب بحرین را بررسی کرده است. کتاب حاضر درباره انتفاضه های بحرین نوشته شده است و زمینه های شکل گیری جنبش ۱۴ فوریه بحرین را به تصویر می کشد.

عبدالوهاب حسین علی احمد اسماعیل در بحرین به استاد عبدالوهاب حسین شهره است. وی در تاریخ 1954 میلادی مصادف با 1372 هجری قمری در یکی از روستاهای بحرین، در خانواده ای شیعه مذهب و فقیر دیده به جهان گشود. دوازده بهار بیشتر سپری نکرده بود که پدرش، علی احمد اسماعیل را از دست داد.

استاد عبدالوهاب حسین از سال 1969 و در زمان تاسیس جمعیه التوعیة الاسلامیه به همراه رهبران این جمعیت بود. وی تا سال 1992 با شیخ عیسی قاسم و شیخ عبدالامیر جمری و دیگر موسسان جمعیت التوعیه، به فعالیت دینی و فرهنگی اشتغال داشت.

گزیده کتاب عبدالوهاب حسین و انقلاب ۱۴ فوریه بحرین

پس از دیدار کمیته مطالبات نخبگان با عیسی بن سلمان آل خلیفه در سوم ژانویه، کمیته مطالبات نخبگان جلسه ای اضطراری تشکیل داد تا پیرامون آنچه گفتگو شده است، تبادل نظر کنند. این کمیته قصد داشت تا توجه اعضا را به آنچه عیسی بن سلمان اشاره کرده، جلب نماید.

علت آنکه اعضای دادخواست، تنها خودشان نماینده می شوند این است که تعداد اندکی از آنان دادخواست را امضا کردند که شمار آنان از 365 نفر تجاوز نمی کند. اعضای کمیته نخبگان در مورد ضرورت رسیدگی به مشکلی که امیر بحرین به آن پرداخت، با یکدیگر به تفاهم رسیدند. مشکل، عدم قانونی بودن نمایندگی کمیته مطالبات نخبگان در رفع خواست ههای بزرگ مردم بحرین بود و علت آن نیز به کم بودن تعداد امضا کنندگان باز می گردد.

صفحات کتاب :
136
کنگره :
DS247‭‬ ‭/ب38‏‫‭ب9 1397
دیویی :
953/65
کتابشناسی ملی :
5234279
شابک :
978-600-8857-48-8
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه عبدالوهاب حسین و انقلاب ۱۴ فوریه بحرین