کتاب انتقال ویژگی های شخصیتی مجرمان بزهکار pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انتقال ویژگی های شخصیتی مجرمان بزهکار

کتاب انتقال ویژگی های شخصیتی مجرمان بزهکار نوشته میثم رضوانیان به شخصیت افراد بزهکار و چگونگی شکل گیری آن می پردازد.

رضوانیان در کتابش به عوامل ماثر درونی و برونی زیادی همچون مزاج بدن و طبع غذا و عوامل محیطی اشاره می کند. عوامل مبتلا شدن افراد به مواد مخدر و آسیب های آن از مطالب عمده کتاب انتقال ویژگی های شخصیتی مجرمان بزهکار، محسوب می شود.

بخشی از متن کتاب انتقال ویژگی های شخصیتی مجرمان بزهکار

آیزنک در بحث های خود پیرامون شخصیت دو مسئله ی کلی را مطرح می کند ؛یکی از این مسائل جنبه ی توصیفی شخصیت است که از دیرباز در روانشناسی مطرح بوده است ؛ مسئله ی دیگر بررسی عوامل سببی است که در جریان آن می کوشد علل زیرساز اختلاف های شخصیت افراد را تجزیه و تحلیل کند.

شکل یک نتیجه ی پژوهش های بسیاری است که آیزنک و همکارانش در زمینه ی خصوصیات روانی انجام داده اند. در دایره ی کوچک چهار مزاج مشهور جای دارند . دو مزاج سودائی و صفراوی در برابر دو مزاج بلغمی و دموی قرار دارند. بدین معنی که دوتای اول هیجان های شدیدی دارند و نسبتاً ناپایدار و روان رنجورند ، در حالی که شدت هیجان ها در دوتای دوم کمتر است و در سلوک و رفتار ثبات بیشتری دارند.

مردمان صفراوی و دموی خصوصیات مشترکی دارند که می توان آن ها را با اصطلاح «برون گرایی» توصیف کرد. در حالی که مالیخولیائی ها و بلغمی ها «درون گرا» هستند. ما می توانیم این کیفیات را بر طبق دو اصل مقوله ای و بعدی طبقه بندی کنیم. بر طبق سیستم نوعی ما می توانیم مردم را در یکی از چهار بخش مالیخولیائی، صفراوی، بلغمی و دموی جای دهیم.

در این جا هیچ حالت بینابینی مثل دموی ـ بلغمی وجود ندارد. راه دیگر این است که برای شخص روی دو پیوستار یا محور جایی منظور شود ؛ آنگاه با اشاره به جایگاهی که در این الگوی دو بعدی دارد او را توصیف کرد. 

صفحات کتاب :
138
کنگره :
‏‫‭HV6030‏‫‬‮‭
دیویی :
364
کتابشناسی ملی :
6080826
شابک :
‫‭978-622-229-102-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه انتقال ویژگی های شخصیتی مجرمان بزهکار