کتاب جبران های تجاری در عرصه ی بین الملل pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جبران های تجاری در عرصه ی بین الملل

کتاب جبران های تجاری در عرصه ی بین الملل نوشته محمد پیرهادی یکی از کتاب های تخصصی حقوقی نشر قانون یار است. نشر قانون یار به صورت تخصصی در زمینه انتشار کتاب های آموزشی و کمک آموزشی رشته های حقوق و علوم سیاسی فعالیت می کند.

کتاب جبران های تجاری در عرصه ی بین الملل از این مجموعه می تواند برای پژوهشگران، دانشجویان، داوطلبان آزمون های حقوقی و علاقه مندان به مباحث رشته حقوق مفید باشد.

گزیده کتاب جبران های تجاری در عرصه ی بین الملل

یکی از مهمترین بحث های مربوط به جبران خسارت در نظام حل و فصل اختلافات، موضع کمیسیون حقوق بین الملل در رابطه با «اقدامات متقابل» است. بر اساس طرح کمیسیون، مقابله به مثل امکان پذیر است به شرط آنکه بر اساس ماده 54 سازمان جهانی تجارت صورت گیرد. طبق ماده 54 در صورت بروز اختلاف به درخواست یکی از طرفین اختلاف دو طرف باید سعی در حل اختلاف به صورت مسالمت آمیز از طریق مذاکره نمایند. 

اگر مذاکره به نتیجه مرضی الطرفین نینجامد، به درخواست یکی از طرفین موضوع به رکن حل اختلاف ثالثی تسلیم خواهد شد. در موارد سرپیچی توسل به اقدام متقابل قانونی می باشد و بر اساس ماده49 این طرح، اقدامات متقابل باید متناسب با میزان لطمه وارده و وخامت عمل غیرقانونی باشند. 

صفحات کتاب :
230
کنگره :
‭KZ3410‬
دیویی :
‭341
کتابشناسی ملی :
7304364
شابک :
‭978-622-229460-1‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه جبران های تجاری در عرصه ی بین الملل