امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امتداد پیاده روی اربعین

کتاب امتداد پیاده روی اربعین نوشته سید محمد صادقی آرمان است. این کتاب به پیاده روی اربعین می پردازد که حقیقتا یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین اجتماعات شیعیان است.

حادثه پیاده روی اربعین واقعا یک پدیده است، یک پدیده الهی است، یک پدیده معنوی است. حقیقتا قابل توصیف نیست، مثل خیلی از این پدیده های مهم الهی، درست قابل تفسیر هم نیست؛ یعنی نمی شود این اجتماع میلیونی را درست تحلیل و تفسیر کرد. این جمع انسانی که با باوری عمیق و احساسی یک پارچه به راه می افتند مسیری را می روند که به دیدار سالار شهدا می انجامد.

این راهپیمایی نمادی از اتحاد شیعیان است که با هدفی مشترک شکوه و عظمت می سازد. این کتاب به این می پردازد چگونه این جمع شکل گرفته و تاثیرات آن بر دین اسلام چه بوده است.

گزیده کتاب امتداد پیاده روی اربعین

امتداد پیاده روی اربعین، راه پیمایی اربعین است که یکی از مظاهر اصلی ملت‌چینی ست. پس در بحث امت سازی، جای راه پیمایی اربعین و قبل از آن مراسم و مناسک تاسوعا و عاشورا را کجا باید ببینیم؟ اولا در مبحث ملت سازی و امت سازی ثانیا در بخش غیر ساختاری. بخش ساختاری شامل همان مؤلفه های محیطی است که به آن اشاره شد. یک بخش از ملت‌سازی جنبه تظاهر عمومی آن است.

شابک :
978-600-8857-74-7
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
112
کنگره :
BP41/5
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
5408695

کتاب های مشابه امتداد پیاده روی اربعین