امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیاست کیفری ایران در قبال جرائم مالیاتی

کتاب سیاست کیفری ایران در قبال جرائم مالیاتی نوشته محمدامین نوری نژاد است که در انتشارات ماهواره به چاپ رسیده است. اقتصاد کشور نبض تپنده و قدرت هر جامعه است به گونه ای که هر اجتماعی با تکیه بر پایه های نظام مالیاتی قدرتمند می تواند از لحاظ سیاسی مطرح و با ثبات بماند و به عبارتی هر کشوری با روی آوردن به اقتصاد محکم و استوار می تواند در جهت دستیابی به یک نظام با صلابت تبدیل گردد ضرورت پژوهش درباره جرایم مالیاتی و مفاسدی که نظام مالیاتی را دچار بحران و اختلال می نماید. 

مخصوصا در دوران کنونی برای همه دانش پژوهان اظهر من الشمس است، چرا که استحکام تمام بنیان ها، سیستم ها و نظام های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر اقتصاد کشور استوار است. به عبارت دیگر استخوان بندی و اسکلت همه نظام های اجتماعی و سیاسی بر پایه اقتصاد کشور متکی است. بنابراین هر گونه تزلزل و بی عدالتی که در آن رسوخ نماید تمام ارکان جامعه را متأثر خواهد نمود. 

بدیهی است عدم وجود تشکیلات سازمان یافته و برنامه ریزی و وجود مشکلات متعدد و گاه سیاست های غلط مالیاتی و صدها عامل ناشناخته دیگر دست به دست هم داده و اقتصاد ما را مانند کلاف پیچیده ای نابسامان کرده است. 

متخصصان علوم مختلف از قبیل اقتصاددانان، جامعه شناسان و جرم شناسان، از حربه خشن و تند مجازات به عنوان یک اقدام تند، سریع و گاه بلند مدت دریغ نکرده است. 

با این وجود نه تنها جلوی رشد بزهکاری های کهنه و نوین مالیاتی مسدود نگردیده است بلکه به طور مستمر شاهد روند صعودی آن هستیم. بنابراین بازشناسی مفاسد مالیاتی نخستین گام در مسیر حرکت تلقی می شود، زیرا بدون تردید بر خلاف جرایم دیگر و جرایم مالیاتی با تحولات تاکتیکی و تکنولوژی و فنی متحول می شود و با تغییرات جامعه معاصر تغییر جهت می دهد و با دور زدن موانع به طرق دیگر تجهیز و سازماندهی می شود. 

نویسنده این پژوهش سعی کرده است تا با تجزیه و تحلیل مواد قانونی موجود راجع به جرایم مالیاتی، بتواند تا حد امکان نارسایی های مقررات و قوانین حاضر را بر حسب مورد موشکافی و نقاط ضعف آن ها را آشکار و مجسم نماید تا بدین وسیله توجه مسؤلین و دست اندرکاران و دولتمردان را بیش از پیش به چاره جویی برای مقابله با این معضل اجتماعی، مالیاتی جلب نماید و زمینه اجرای عدالت کیفری را در جامعه اسلامی فراهم نماید. 


صفحات کتاب :
175
کنگره :
‭HV6344
دیویی :
‭364/133‬
کتابشناسی ملی :
7505819
شابک :
7505819
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سیاست کیفری ایران در قبال جرائم مالیاتی