کتاب آستانه علم و معرفت pdf

تاریخ، فلسفه، کلامو روشنفکری دینی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آستانه علم و معرفت

کتاب آستانه علم و معرفت مروری دارد بر تاریخ تکامل و تطور جهان و تمدن و تفکر بشری و بعد از این مهم به تاریخ فلسفه شرق و غرب از دوران باستان تا برآمدن مسیحیت و اسلام می‌پردازد و تفکر و آرای فیلسوفان برجسته مسیحی و اسلامی را بررسی می‌کند. در نهایت نیز فیلسوفان عصر روشنگری همچون کانت و هگل و مارکس و نیچه و.... را معرفی می‌کند و وارد فلسفه معاصر و ایسم‌های آن می‌شود. کتاب آستانه علم و معرفت مروری هم بر علم منطق از آ غاز تا کنون دارد و فلسفه دین را نیز بررسی می‌کند. کلام و فقه اسلامی یکی دیگر از مباحث مهم این اثر است و روشنفکری دینی اخرین مبحثی است که کتاب آستانه علم و معرفت به آن می‌پردازد. این کتاب اثر اسماعیل محمدی است.

گزیده کتاب آستانه علم و معرفت

برخلاف عصر اتمی، رویدادهای این عصر عمدتا برآیند مثبتی برای بشریت داشته است و تحول اساسی در نزدیکی اطلاعاتی و ارتباطاتی بین
انسان ها را موجب شده است؛ که خود پیشرفت علم و فناوری را در بقیه زمینه ها، تسریع کرده است و باعث رشد لحظه ای دانش و فکر شده است که در تاریخ بشریت، بی سابقه است.

اختراع و بکارگیری فناوری های دیجیتالی و نانو و همچنین ظهور اینترنت زندگی انسان ها را، متحول کرده است و تقریباً اینترنت، مرزهای جغرافیایی را، از میان برداشته و برقراری ارتباطات را، به کسری از دقیقه، در تمام نقاط زمین، فراهم کرده است.

صفحات کتاب :
754
کنگره :
‏‫‭BD168 ‬‬‬‮
دیویی :
121
کتابشناسی ملی :
7397800
شابک :
978-622-292-088-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آستانه علم و معرفت