امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرواز با پاراگلایدر

کتاب پرواز با پاراگلایدر، روایت زندگی شهید مدافع حرم، مهدی علیدوست آلانقی اولین شهید مدافع حرم لشکر 17علی‌بن‌ابیطالب(ع) قم است. قصه مدافعین حرم تمام ناشدنی است. حریم اهل بیت قرن ‌هاست که فدایی دارد حتی اگر تنها حرمی از آن بزرگواران باشد... "اصلاً حرم ناموس ما شیعه ‌ست! "

شهیدی که در سوریه، عراق و در هر مکان و زمانی، شهید شده باشد همانند این است که جلوی در حرم امام حسین (علیه السلام) شهید شده است؛ چرا که اگر این شهیدان نبودند، اثری از حرم اهل بیت (ع) نبود.»

این سخنان نقل قولی است از فرمایشات رهبر انقلاب در جمع خانواده ‌های شهدای مدافع حرم که به تنهایی گویای منزلتی است که می‌ توان برای این شهدا تصور کرد.مهدی علیدوست اولین شهید پاسدار مدافع حرم حضرت زینب (س) از قم بود. وی در 25 مرداد سال 65 متولد شد و در 25 مهرماه 94 مصادف با سوم ماه محرم بعد از عملیات آزادسازی یکی از روستاهای سوریه که در تصرف داعش بود، با برخورد ترکش به پهلویش به درجه شهادت نائل آمد.

گزیده کتاب پرواز با پاراگلایدر

یک شب خواب زیبایی مهمان مادربزرگش شد. بیدار که شد، با لبخند ملیحی که روی صورتش نقش بسته بود، گفت: «در خواب، پسری بغلم دادند و گفتند اسم این پسر را مهدی بگذارید.» مادر که این حرف را زد، ما هم دیگر حرفی نداشتیم. اسمش را گذاشتیم مهدی. همه این اسم را دوست داشتند.

با چند نفر از دوستانم آموزش‌هایی دیده بودیم و آمادۀ اعزام به جبهه بودیم. شکفتن مهدی در این شرایط بحرانی طعم شیرینی داشت. خوش‌قدم بود. به دنیا که آمد، رفتن ما هم جور شد. چهار روز از زیبایی حضورش می‌گذشت که بار سفر را بستیم و عازم جبهه شدیم. جایی که شاید دیگر برگشتی در کار نبود و آخرین دیدارم با اولین فرزندم بود. خوب نگاهش کردم، اما با همۀ علاقه‌ام، دل کندم و رفتم. سخت بود، خیلی سخت!

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
234
کنگره :
BP52/66
دیویی :
297/998‬‬
کتابشناسی ملی :
6125004
شابک :
‫‬‫‭978-622-717733-6‬‬

کتاب های مشابه پرواز با پاراگلایدر