کتاب کاملا سری pdf

روایت القاعده از ۱۱ سپتامبر با نگاهی منصفانه به حواشی آن

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
15,000
50%
ت 7,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کاملا سری

کتاب کاملا سری اثر یسری فوده با ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. کتاب کاملا سری روایت القاعده از عملیات های انتحاری 11 سپتامبر است که با نگاهی منصفانه به حواشی آن می پردازد.

اگر دقت کنیم که اوج قدرت گیری نسل جدید تکفیری های جهان در سال 2006 و در عراقِ اشغال شده پس از 11 سپتامبر بود و حوادث سوریه تنها 5 سال پس از آن آغاز شد، به خوبی خواهیم فهمید که تولد و قدرت یابی داعش (که از همان نسل جدید تکفیری های آموزش دیده در عراق تغذیه می شد) تا چه حد به ماجراهای عراقِ اشغالی مرتبط بوده (که آن نیز خود به 11 سپتامبر ارتباط دارد).

با این ترتیب، باید گفت داعش (با تمامی اثرگذاری های سیاسی-اقتصادی و فرهنگی که در سطح جهانی داشت و همچنان پیامدهای منفی آن ولادت شوم ادامه دارد) خود، با یک واسطه، به ماجرای 11 سپتامبر می رسد؛ پس گزافه نیست اگر بگوییم در صورتی که در روز یازدهم سپتامبر 2001 آن حوادث تروریستی خونبار رخ نمی داد، جهانِ امروز به یقین شکل دیگری داشت، و این نشان می دهد که این واقعه چه اهمیت خاصی در تاریخ معاصر جهانی داراست.

گزیده کتاب کاملا سری

سطام السقامی و وائل الشهری و برادر او ولید الشهری هم به فرودگاه بوستن لوگان رسیدند تا به همراه عبدالعزیز العمری و فرمانده شان محمد عطا سوار پرواز شماره 11 امریکن ایرلاینز شوند که در ساعت 7 و 45 دقیقه به سمت لس آنجلس پرواز می کرد. اما خبری از محمد عطا و عبدالعزیز العمری نبود.

آن ها تا ساعت 5 و 45 دقیقه هنوز در فرودگاه پورتلند بودند. درحالیکه نگرانی سرتاپای همراهانش را گرفته بود، هواپیمای عطا [بالاخره] با تأخیر به فرودگاه بوستن لوگان رسید. الشحی که رهبری تیم دیگر را در سالن مجاور بر عهده داشت در ساعت 6 و 53 دقیقه با او تماس گرفت: «رسیدی؟» «رسیدم.»

عطا باعجله حرکت کرد و خود را به هواپیمایش رساند ولی کارکنان فرودگاه نتوانستند به این سرعت عمل کنند. چمدانش در بوستن باقی ماند و یک نسخه از اذکار [و توصیه های] عبدالعزیز العمری [که خطاب به هر 19 نفر نوشته بود] داخل آن پیدا شد.

صفحات کتاب :
269
کنگره :
‏‫‭PN1992/77
دیویی :
‏‫‭791/4572
کتابشناسی ملی :
5876714
شابک :
978-622-6609-64-7
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه کاملا سری