کتاب محیط کاری عالی برای همه pdf

بهتر برای کسب و کار، بهتر برای مردم، بهتر برای جهان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب محیط کاری عالی برای همه

کتاب محیط کاری عالی برای همه نوشته مایکل سی. بوش، نقشۀ کلی چگونگی ساخت یک فرهنگ برتر و پایدار را برای شرکت ها فراهم می سازد و فرصت هایی را پیش روی رهبران امروزی قرار می دهد تا در آینده محیط کاری ای را خلق کنند که در تحقق نتایج دلخواهشان سودمند باشد.

کتاب محیط کار عالی برای همه براساس سی سال تحقیق در سراسر جهان بر روی 10 میلیون نفر شکل گرفته تا با ارائه یک نقشه کلی کارآمد که براساس ارزش های اخلاقی و فرهنگی برتر ترسیم شده چگونگی خلق یک محیط کار عالی را بیان کند، یک محیط کار مناسب که توانایی همه افراد سازمان را به بالاترین میزان خود برساند و در نتیجه ی ارزش قائل شدن برای کارمندان، نقش کلیدی که هریک از آن ها ایفا می کنند و نیازهای آنان، سودمندی و  موفقیت برای سازمان به دنبال بیاورد. این موفقیت در پی ایجاد فرصت رشد، اعتماد و صمیمیت برای تک تک اعضا به وجود می آید.

یک محیط کاری عالی برای همه «جایی است که کارکنان به کسانی که با آن ها کار می کنند، اعتماد دارند؛ نسبت به کاری که انجام می دهند احساس افتخار می کنند و از افرادی که با آن ها در ارتباط هستند لذت می برند.» این فقط یک موضوع احساسی ملموس نیست.

بدون شک، محرک رشد هر شرکتی مهارت های کارکنانش است. درحالی که محرک رکود نیز بی علاقگی آن ها است. کتاب محیط کاری عالی برای همه (A great place to work for all)، پرتویی از اهمیت پرداختن به سرمایه گذاری بر سرمایۀ انسانی را در پس حقوق و مزایا منعکس می کند. در محیط های کاری امروزی که زندگی و کار به شدت به هم گره خورده اند، شرکت ها نیازمند افرادی هستند که عملاً به تعهدات کاری شان شب و روز بیندیشند.

هنگامی کارکنان این کار را با رغبت انجام می دهند که اعتقاد داشته باشند: رهبرانشان مراقب آن ها هستند، با آن ها منصفانه رفتار می کنند و آن ها را در تصمیمات مهم مشارکت می دهند. شرکت ها با سرمایه گذاری بیشتر بر سرمایۀ انسانی می توانند عملکرد بهتری برای همۀ ذی نفعانشان، مانند سهامداران و همۀ افرادی که آن جا مشغول اند و نیز برای جهان داشته باشند.

امروزه اکثر فرهنگ های محیط کاری، ضعیف و حتی ناخوشایند هستند. در سراسر دنیا، کسب وکارهای امروزی افرادی را دارا هستند که احساس شنیده شدن و امید ندارند و احساس جبر، تعلیق و ناامنی می کنند. اکثر محیط های کاری نه تنها روح را کشته و ذهن را نابود می کنند بلکه جسم را نیز از بین می برند. در بعضی موارد نیز شرایط کاری خطرناک و همچنین استرس شغلی منجر به بیماری های قلبی و دیگر مشکلات سلامتی می شود که سال هایی از زندگی ما را هدر می دهد.

هدف مایکل سی. بوش (Michael C. Bush) از نگارش کتاب این است که به رهبران کسب و کار القاء کند تا قدرتشان را در جهت عالی بودن مدیریت کنند، تا عملکرد کسب وکارشان، زندگی افرادی که در آن جا کار می کنند و وضعیت دنیای بزرگ را به واسطۀ خلق محیط کاری عالی برای همه بهبود بخشند. این کتاب در سه بخش ساماندهی شده است که این موارد را بیان می کند و تصویر رهبری را نشان می دهد که می تواند به محیط کاری عالی برای همه دست پیدا کند.

بخش اول با نام «بهتر برای کسب وکار» عمده ترین بخش است و نمونه ای موردی از کسب وکار را فراهم می سازد؛ بدین منظور که چرا رهبران باید ایجاد یک محیط کاری عالی برای همه را در اولویت استراتژیک قرار دهند. بخش دوم «بهتر برای افراد، بهتر برای جهان» اثرات ناخوشایندی را بررسی می کند که محیط کار روی بشریت و بر جهان در بُعد کلان دارد. بخش سوم «فراخوانی برای همۀ رهبران» توجه شما را به سوی خصوصیات رهبر برای همه و نیز گام های بعدی که رهبران می توانند بعد از خواندن این کتاب به جهت سرعت بخشیدن به عملکرد رهبری برای خود و تیم خود بردارند، جلب می کند.

درباره نویسنده کتاب محیط کار عالی برای همه

مایکل سی. بوش، مدیر ارشد اجرایی «محیط کار عالی» است، جایی که او کسب وکاری جهانی را با بیش از 50 شرکت در سراسر جهان هدایت می کند. «محیط کار عالی» تحت رهبری مایکل، اهداف و روش شناسی خود را به منظور شناسایی شرکت هایی که محیط های عالی برای کارکنان خود به وجود آورده اند، گسترش داده است، بدون در نظر گرفتن اینکه آن ها چه کسی هستند و یا اینکه چه کاری برای شرکت خود انجام می دهند.

او قبل از پیوستن به «محیط کار عالی» در سال 2015، به عنوان رئیس هشت نمایندۀ سازمان آموزش آنلاین که خود تأسیس کرده بود، خدمت می کرد؛ مدیر ارشد اجرایی توسعۀ پایدار منابع کلارک و مدیر ارشد اجرایی ارتباطات تترا تک که او درآمدش را از 40 میلیون دلار به 300 میلیون دلار رشد دارد.

مایکل عضو هیئت علمی (هیئت مدیره) صندوق سهام خصوصی پیدا کردن شغل خوب است که به کسب وکارهای کوچک درون شهری آموزش و شتاب می دهد و روی آن ها سرمایه گذاری می کند که موجب جامعه ای عادلانه برای همه می شود. مایکل دانش آموختۀ دوره های کسب وکار دانشگاه استنفورد و دانشکدۀ میلز است و به عنوان عضو شورای کسب وکار در کاخ سفید رئیس جمهور اوباما خدمت کرده. او کارشناسی ارشد خود را در رشتۀ مدیریت از مدرسۀ کسب وکار استنفورد کسب کرده است.

گزیده کتاب محیط کاری عالی برای همه

ارزش های شرکت همچنین در تصمیماتی است که رهبران، در جایی که کاری از عهدۀ کامپیوترها و تحلیل اطلاعات برنمی آید، می گیرند. آن ها تصمیمات اصلی و پایه ای هستند که انتخاب های مدیران اجرایی را در شرایط پیچیده و موضوعات سخت هدایت می کنند. موضوعاتی مانند استخدام، اخراج، گسترش جغرافیایی و غیره برای مشتری ها و ادغام. به طور مثال، ارزش ها برای اینکه آیا تکنولوژی غول پیکر سیسکو باعث می شود که حق مالکیت شرکت ها را برای خرید به دست آورد یا نه؟ مهم و اساسی است.

بیشتر شرکت های ادغامی و حق مالکیت اغلب به علت وجود فرهنگ های مختلف کارکنان از بین می روند. اما شرکت سیسکو برنامه های تأثیرگذاری را برای کنار هم نگاه داشتن حدود دویست حق مالکیت فراهم کرده است که بخش بزرگی از آن به سطح فرهنگ و ارزش بالقوۀ افراد توجه دارد. جان چمبرز، رئیس اجرایی شرکت، توضیح می دهد: «اگر سطح فرهنگ افراد به طور قابلِ توجهی مختلف بود، ما به آن ها کاری نداریم.» یک بار یکی از مدیران شرکت های ادغامی به علت مشکلی که وجود داشت، بالا بردن سهام اختیاری را قبول نکرد. چمبرز می گوید: «اگر آن ها به من می گفتند، من مستقیماً مسئله را با دولت مطرح و آن را حل می کردم. اما فقط به علت اینکه مشکل را با ما مطرح نکرده بودند، ما هم وقتی موضوع را فهمیدیم از کنار آن عبور کردیم.»

همچنین هنگامی که رهبران شرکت با تصمیمات افراد مواجه می شوند، ارزش ها از قبل وجود دارند. به عبارتِ دیگر، اینکه افراد چقدر روی تصمیمی که از یک سازمان می گیرند ایستادگی می کنند و با جامعه ای که همه ارزش دارند، ارتباط برقرار می کنند. بهترین مثال برای این موضوع راندال استفنسون، مدیرعامل شرکت ای تی اند تی، است که از جنبۀ بحث انگیز جنبش سیاه در میان تنش های نژادی در سال 2016 حمایت کرد. نظرات او دربارۀ این موضوع در جلسه ای داخلی ضبط شده بود بدون آنکه به وی اطلاع داده شود و در رسانه های اجتماعی منتشر شد که به سرعت در همه جا پخش شد.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
238
کنگره :
HD7261
دیویی :
658/312
کتابشناسی ملی :
5957941
شابک :
‏‫‬‭‬‭978-622-220-120-3

کتاب های مشابه محیط کاری عالی برای همه