کتاب هفت رمز ازدواج های موفق pdf

راهنمای عملی از جانب سرشناس ترین کارشناس روابط زناشویی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هفت رمز ازدواج های موفق

کتاب هفت رمز ازدواج های موفق، راهنمایی عملی از برجسته ترین کارشناسان روابط زناشویی جان گاتمن و نان سیلور است که اسرار پایداری و دوام یک زندگی مشترک ایده آل را به شما می آموزد و برای حل مشکلات ریز و درشت روابط عاطفی تان راهکارهای خوبی ارائه می دهد.

جان گاتمن (John Mordechai Gottman) و نان سیلور (Nan Silver) این کتاب را پس از سال ها تحقیق و پژوهش در زمینه روابط زناشویی و زندگی مشترک به رشته تحریر درآورده اند. گاتمن در کتاب هفت رمز ازدواج های موفق (The Seven Principles for Making Marriage Work) بیان می کند عاملی که باعث می شود یک زندگی زناشویی همواره سرشار از موفقیت و حال خوب باقی بماند، بسیار ساده و آسان است. زوج های خوشبخت ثروتمندتر، باهوش تر و یا از نظر روان شناختی تیزفهم تر نیستند، بلکه تنها اجازه نمی دهند افکار و احساسات منفی و بدشان درباره فرد مقابل در زندگی روزانه شان اختلال ایجاد و بر افکار و احساسات مثبت شان غلبه کند.

نویسنده در کتاب هفت رمز ازدواج های موفق، از تجربه ها و آموخته هایش درباره نحوه فهمیدن اوضاع زندگی و ازدواج یک زوج و دوام آن سخن گفته است که می تواند برای تمامی روانشناسان و مشاوران خانواده بسیار آموزنده و سودمند باشد. او هفت اصل یا هفت رازی که موجب مستحکم شدن روابط زناشویی و زندگی مشترک همراه با موفقیت می شود را به شما معرفی می کند. اسراری در مورد مسیر عشق، احساس علاقه، حس همدلی، اجازه نفوذ دادن به فرد مقابل و بسیاری موارد دیگر که ممکن است تصور کنید تمامی آن ها را می دانید اما اطمینان داشته باشید گاتمن در کتاب هفت رمز ازدواج های موفق مسائلی را در مورد عشق و زندگی مشترک بیان می کند که حیرت خواهید کرد.

هیچ کتاب یا مددکاری نمی تواند همه مسائل زندگی زناشویی شما را حل کند. اما با درک هفت رمز در ازدواج ، می توانید اثر شگفت آن را بر رابطه تان ببینید. حتی ایجاد تحولی کوچک و وزش نسیمی ملایم در بوستان زندگی تان می تواند بازتاب مثبتی در زندگی مشترک داشته باشد. رمز کار این است که تغییر را در نواحی مسئله دار زندگی مشترک، آغاز کرده و آن را به طور مستمر ادامه دهید.

روند بهبود در زندگی زناشویی همانند سفری طولانی است و مانند همه سفرها با یک گام کوچک شروع می شود که در آن باید به ناباوری ها غلبه کرد و به سمت گام های بعدی رفت. اگر متوقف شدید یا چند گام اشتباه برداشتید، بخش هایی از این کتاب را بازخوانی و سعی کنید دریابید که زندگی زناشویی شما اکنون در چه وضعیتی قرار دارد. آن گاه قادر خواهید بود که نحوه حرکت در مسیر صحیح را بیاموزید. به محض آن که متوجه شوید زندگی زناشویی شما در جهت صحیح و منطقی حرکت می کند، آن گاه به کمک ایده های این کتاب می توانید با توان بیشتری به پیش بتازید.

درباره نویسندگان کتاب هفت رمز ازدواج های موفق

دانشمند و محقق حوزه زناشویی و خانواده، استاد روانشناسی دانشگاه واشنگتن و مدیر انستیتوی ازدواج در سیاتل، جان گاتمن در 26 آوریل سال 1942 در جمهوری دومینیکن متولد شد. او مدرک کارشناسی خود در رشته فیزیک و ریاضیات را از دانشگاه رفلی دیکنیسون دریافت کرد و از انستیتوی فنی ماساچوست در مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضیات روان شناختی فارغ التحصیل شد و در نهایت با درجه دکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه ویسکانسین خارج شد.

گاتمن حدود 100 مقاله علمی در نشریات مهم به چاپ رسانده و چندین کتاب نگاشته که موفق به دریافت چند جایزه باارزش برای پژوهش های خود در حوزه ازدواج و خانواده شده است. او در انستیتوی سیاتل کارگاه های آموزشی زوج ها در تعطیلات پایانی هفته را برگزار می کند و چگونگی دست یافتن به یک زندگی زناشویی موفق را آموزش می دهد. در سال 2007 گاتمن به عنوان چهارمین روانشناس برجسته و مؤثر بیست و پنج سال اخیر در جهان برگزیده شد.

نان سیلور سردبیر نشریه مشهور والدین است. او سابقه سردبیری مجله سلامتی را نیز در کارنامه خود دارد. همچنین در نگارش کتاب چگونه ازدواج ها موفق و یا با شکست مواجه می شوند، با جان گاتمن همکاری کرده است.

گزیده کتاب هفت رمز ازدواج های موفق

رمز داشتن ازدواج موفق فقط داشتن یک شخصیت (طبیعی و معمولی) نیست، بلکه آن است که کسی را پیدا کنید که با او جور دربیایید. به طور مثال، سام در خصوص قدرت نمایی مشکل دارد، یعنی از داشتن رییس متنفر است. اگر با زنی ازدواج می کرد که میل به فرمان دادن و حکمرانی داشت، فاجعه به بار می آمد. اما، خوشبختانه او با مگان ازدواج کرده است که همواره حس شراکت دارد و از کنترل و ریاست بازی در او خبری نیست. آن ها وارد دهمین سال زندگی مشترک شده اند. حال، این ها را با زوج دیگری که مشکلات زناشویی دارند مقایسه می کنیم.

جیل همواره از این که او را ترک کنند واهمه دارد؛ زیرا، وقتی که خیلی نوجوان بود والدینش از هم طلاق گرفتند. شوهرش، وین، که خیلی به او وفادار است مردی خوش رفتار و مبادی آداب به ویژه در مورد خانم هاست و بدش نمی آید و خجالت نمی کشد که در مهمانی ها دور و بر زنان دیگر بچرخد. وقتی جیل از رفتار او شاکی می شود، وین توضیح می دهد که به وی وفادار است و اصرار دارد که همسرش سخت نگیرد و بگذارد که او از این تفریح بی ضرر لذت ببرد. اما جیل این رفتار شوهرش را تهدیدی برای خود قلمداد می کند، و همین امر باعث می شود که ابتدا از هم جدا شوند و سرانجام تن به متارکه بدهند. نکته این جاست که روان پریش بودن همیشه نابود کنند ه ی رابطه ی ازدواج نیست، بلکه مهم آن است که شما با این پدیده چگونه برخورد کنید. اگر ناحیه ی غیرعادی طرف مقابل خود را بشناسید و با آن به احتیاط رفتار کنید و به فرد مقابل خود محبت کنید و احترام بگذارید، زندگی زناشویی تان می تواند به کامیابی منجر شود.

شابک :
‫‭978-964-412-912-4‍‬
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
360
کنگره :
HQ734‏‫‭/گ2ھ7 1389
دیویی :
306/81
کتابشناسی ملی :
1‎2‎7‎2‎4‎9‎1

کتاب های مشابه هفت رمز ازدواج های موفق