امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,850
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مثل آب باش دوست من

 کتاب مثل آب باش، دوست من، یک دعوت الهام‌بخش برای همه ماست، فراخوان دلنشینی که شروع کنیم و زندگی را با نگاه تازه‌ای بنگریم. این کتاب همچنین گواهی است بر اینکه چگونه کاوش و عزم انسان از زمان و مکان فراتر رفته و درون ما را شعله‌ور سازد و بسیاری از افراد را در سراسر جهان الهام دهد تا زندگی خود را متحول کنند.

یادبودی الهام‌بخش برای علاقمندان به بروس‌لی و کسانی که به‌دنبال بهبود مهارت‌های رشد شخصی خود هستند.

گزیده کتاب مثل آب باش دوست من

یکی از ساده‌ترین درس‌های آب، قابیلت انعطاف‌پذیری آن است. اگر سنگی را هم در رودخانه بیندازید، رودخانه با ایجاد فضایی، با سنگ سازگار می‌شود. این یکی از درس‌هایی بود که پدرم در نوجوانی آموخت. فهمید که آب استعاره‌ای از کونگ‌فو است. وقتی او سعی کرد آب را بگیرد، آب از انگشتانش عبور کرد. وقتی سعی کرد به آب مشت بزند آب از مسیر مشت او خارج شد و آسیبی ندید. پدرم اغلب هنگام صحبت از زندگی و ورزش‌های رزمی در مورد اهمیت نرمش ذهنی و انعطاف‌پذیری صحبت می‌کرد.

او مرتباً درس بامبو و درخت قدرتمند بلوط را که استادش به او گفته بود، بازگو می‌کرد؛ سختی درخت بلوط درنهایت باعث نابودی او می‌شود، همان‌طور که نگرش سخت و بدون انعطاف می‌تواند شما را از یادگیری و رشد بازدارد و منجر به نارضایتی و استرس در طول زمان شود. اگر نمی‌توانید در پاسخگویی به موقعیتی، انعطاف‌پذیر باشید، گزینه‌های موفقیت، رشد و شادی را محدود کرده‌اید؛ بنابراین چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیر، پاسخگو و متمرکز باقی بمانیم؟ ما باید از قبل بدانیم که در صورت انعطاف‌پذیری چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. بیایید در این مورد نگاهی به تشبیهی از هنرهای رزمی بیندازیم.

درواقع، هنر رزمی به فردی نیاز دارد که به‌طور کامل در زمان حال، حاضر و سیال باشد تا گرفتار نشود و تعادل خود را از دست ندهد. ییپ‌من برای جلوگیری از بروز موانع، بروس را تشویق کرد تا سخت تمرین کند سپس خود را فراموش کند و حرکات حریفان را از طریق ذهنش دنبال کند؛ مانند آب بودن این است که در واکنش به محیط خود و رقیبتان سازگار شوید؛ به عبارت دیگر، انعطاف‌پذیر باشید.

صفحات کتاب :
253
کنگره :
GV1101
دیویی :
796/8
کتابشناسی ملی :
7378592
شابک :
‏‫‭978-622-736315-9‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مثل آب باش دوست من