کتاب منشور حمایت از کالای ایرانی pdf

چیستی، چرایی و چگونگی حمایت از تولید ملی در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منشور حمایت از کالای ایرانی

کتاب منشور حمایت از کالای ایرانی که به چیستی، چرایی و چگونگی حمایت از تولید ملی در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) می پردازد، در آخرین روزهای سال «حمایت از کالای ایرانی»، از سوی اندیشکده برهان منتشر گردید.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نام گذاری شده است، کتاب منشور «حمایت از کالای ایرانی» که از سری کتاب های «اندیشنامه اقتصاد مقاومتی» و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است، سه فصل به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر گردید. «چرایی»، «موانع» و راهکارهای حمایت از کالای ایرانی، موضوعاتی هستند که بر اساس بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ۳ فصل این کتاب مورد بررسی قرار می گیرند.

گزیده کتاب منشور حمایت از کالای ایرانی

چرا یک عدّه ای اصرار دارند پولشان را بریزند در جیب کمپانی خارجی؟ این چه مرضی است که جنس خارجی باید مصرف بشود؟ یک وقت جنس ایرانیِ مشابه نداریم، خب بله، بحثی نیست؛ بعضی از اجناس هست که تولیدش در داخل منطبق با صرفه نیست، صرفه ندارد؛ خیلی خب! در داخل، جنس مشابه آن را نداریم. [امّا وقتی] مشابه جنسی در داخل هست، تولید می شود و در کیفیّت هم بعضی مثل کیفیّت مشابه خارجی است، بعضی بالاتر از کیفیّت مشابه خارجی است، چرا بایستی یک عدّه ای اصرار داشته باشند که حتماً بروند جنس خارجی و فلان مارک خارجی و مانند این ها را مصرف کنند؟ این چه مرضی است؟ این چه بدفهمی و کج فهمی ای است که بعضی دارند؟ کالای ایرانی مصرف کنیم. 

تولید داخلی احتیاج دارد به مصرف داخلی؛ این به عهدۀ مردم است. مصرف خودمان را باید از تولیدات خودمان انتخاب کنیم. اینکه کسانی همه اش دنبال مارک ها و برندهای خارجی و اسم های خارجی باشند، خطاست؛ فرونشاندن یک هوس شخصی است، اما ضربه زدن به یک کار عمومی و اصلی است.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
102
کنگره :
BP230/2‏‫‬‮‭/م8 1398
دیویی :
297/4833
کتابشناسی ملی :
5594385
شابک :
978-622-6311-38-0

کتاب های مشابه منشور حمایت از کالای ایرانی