امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی

کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی نوشته پگاه مصلح است. کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی را انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر کرده است تا راهنمایی برای پژوهشگران علوم سیاسی باشد و بتواند آن‌ها را برای یک پژوهش همراهی کند.

گزیده کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی

کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی حاصل طرحی پژوهشی با عنوان «تعریف و حدود نظریه سیاسی و اصول نظریه پردازی سیاسی» است. در عنوانِ کنونی کتاب برای اختصار، آن بخش از پژوهش که به شناخت نظریه سیاسی بازمی‌‌گردد در واژه «مقدمات» گنجانده شده است. اکنون که از آنچه در متون تخصصی و فضای دانشگاهی در عرصه جهانی، «احیای نظریه سیاسی» خوانده می‌شود بیش از چهار دهه گذشته، و اهمیت آن برای فهم حیات سیاسی و کنشگری مؤثر سیاسی آشکارتر شده، نیاز به شناخت دقیق‌تر نظریه سیاسی نیز محسوس‌تر شده است.

افزون بر این، به گونه‌ای فزاینده روشن می‌شود که برای برون رفت از دشواری‌های سیاسی، یا حل مسائل جدید جامعه که جنبه‌های سیاسی تعیین کننده‌ای دارند، باید از بحث‌های منحصر به چند و چون نظریه‌های پیشین فراتر رفت و به نظریه پردازی سیاسی در سطوح متفاوت دست یافت. این دقیقاً یکی از کاستی‌های ملموس جامعه علمی‌ و سیاسی ما است.

صفحات کتاب :
216
کنگره :
JA71‏
دیویی :
320
کتابشناسی ملی :
5782129
شابک :
978-622-6304-32-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی