امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی حسینی

کتاب زندگی حسینی، کتابیست برای آنهایی که می خواند این چند روز دنیا را حسینی زندگی کنند و در نتیجه در آخرت هم حسینی به حساب آیند. این کتاب دارای یک مقدمه به همراه 20 یادداشت عاشورایی است.
زندگی حسینی در دنیا و حسینی بودن در آخرت، به آن معناست که خداوند در روز رستاخیز، هر گروهی را با امامشان فرا می خواند؛ یعنی با هرکسی در دنیا بودی، در آخرت با همان خواهی بود.

این روزها، در سراسر جهان، جلوه های اشتیاق و ارادت به ساحت مقدس حسینی دیده می شود و روز به روز، مسافران بیشتری در کشتی هدایت و سفینه نجات حسینی پناه می یابند و از پرتو نور مصباح الهدی راه می جویند.

 

نویسنده کتاب زندگی حسینی

نویسنده کتاب زندگی حسینی، محمدرضا زائری است و دفتر نشر معارف آن را به انتشار رسانده است.

 

بخشی از متن کتاب زندگی حسینی

اینک که فرصت عمر کوتاه است و نیاز آخرتمان فراوان، بی تردید باید برای ذخیره سازی توشه شتاب کرد و بی شک باید برای گردآوری ثواب کوشید. هر روایتی که از پیامبر اکرم و خاندان پاکش نقل کنیم و هر حدیثی که از کلمات جان بخش و جهان سازشان به گوش دلی برسانیم، می تواند دستی را به نیکی برساند یا پایی را از بدی بازدارد و برکات و ثمراتش آخرت ما را آباد کند.
مکتب اهل بیت چنین زنده می شود، اگر در طول تاریخ جبهۀ کفر و نفاق کوشیده تا این مکتب را نابود کند، این مکتب با نشر همین احادیث زنده مانده و اگر در عرض جغرافیا، جریان باطل تلاش کرده تا این چراغ را خاموش سازد، نور هدایت با نقل همین معارف روشن مانده است.

همه می توانند به اندازۀ توان خود مکتب اهل بیت را زنده کنند. هیچ کس نمی تواند بگوید من از این نعمت و این فرصت محروم هستم. نویسنده با قلمش، هنرمند با ذوقش، معلم با درسش، خطیب با بیانش و حتی مغازه دار و راننده و کارمند ساده و زن خانه دار، همه می توانند در این نهضت سهیم باشند؛ حتی شما دوست عزیز!
شاید این روایت پیامبر اکرم پاسخ کسانی باشد که می گویند ما عالم و دانشمند و قابل آن نیستیم که ناشر معارف و حقایق مکتب اهل بیت و ناقل پیام هدایت اسلام ناب محمدی برای دیگران باشیم.

آن حضرت فرموده اند: «نضّر الله عبدًا سمع مقالتی فوعاها، ثم بلغها عنّی فربّ حامل فقهٍ غیرفقیه و ربّ حامل فقهٍ الی من هو افقه منه »؛ خداوند شاداب و خرّم گرداند بنده ای را که سخن مرا بشنود و آن را خوب فراگیرد و سپس به دیگران برساند؛ زیرا چه بسا کسانی که بار فقه را بر دوش می کشند، اما فقیه نیستند و چه بسا کسانی که فقه را به افرادی منتقل می کنند که از خود آن ها بهتر می فهمند.
این واسطه شدن برای انتقال معارف دین، اطاعت امر امام هشتم علی بن موسی الرضا است که فرمود: «علّموا الناس محاسنَ کلامنا فإن الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا»؛ سخن های نیکوی ما را به مردمان برسانید که اگر مردم از سخنان ما باخبر باشند، از ما پیروی خواهند کرد.

این گونه نقل و نشر معارف اهل بیت امانتداری میراث معرفتی اسلام است برای نسل های بعد و مردمان دیگر تا بدین وسیله، از این حقایق بهره مند شوند و راه سعادت را در پرتو چراغ روشنی بخش کلام معصومین بیابند و در امواج سهمگین ضلالت، بر کشتی نجات بنشینند.
هر کسی با هر شغل و موقعیت و شرایطی، می تواند در اندازه و توان خود به زنده شدن این مکتب و جریان کمک کند؛ زیرا هر کاری که دشمنان برای نابودی این مکتب کرده اند، در مقابلش می توان کاری برای رونق بخشیدن به این مکتب کرد.

 

دانلود کتاب زندگی حسینی (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf زندگی حسینی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب فایل الکترونیکی تهیه کنید.

صفحات کتاب :
144
کنگره :
BP41/5‫‬‮‭‭/‏ز17ز9
دیویی :
‏‫‬‮‭297/9534‬‬
کتابشناسی ملی :
3618588
شابک :
978-600-6254-37-1
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه زندگی حسینی