امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی

کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی گردآوری شده و ترجمه عاطفه قاسمی است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در کتاب حاضر عملا هفت کتاب در زمینه قصه گویی را معرفی کرده ایم؛ کتاب هایی که با وجود اتخاذ موضوعی واحد، دارای روش ها، رویکردها، راه بردها و دیدگاه های متفاوتی هستند.

از این رو برای خواننده فرصت تازه ای فراهم می آورد تا به نوعی نگاه وسیع تر دست پیدا کنند و از حدی از جامع نگری نسبی برخوردار شود. برای این منظور، گاه ضمن نقل پیش گفتار یا مقدمه این هفت کتاب به ارائه فصل هایی منتخب مبادرت شده است تا معرفی عمیق تری صورت گرفته باشد.

گزیده کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی

قصّه گویی تجربهٔ متفاوتی است، از این رو دربارهٔ ابعاد گوناگونش دیدگاه هایی وجود دارد. همهٔ قصّه گویان فهم درستی دربارهٔ این که ماهیت کارشان چیست ندارند: «نه، قصّه ها را نمی خوانیم، می گوییم»، «نه، فقط برای بچّه ها نیست»، «نه، ما چندان نویسندگان خلاقی نیستیم» (قصّه گویی شفاهی می تواند به سوادآموزی منجر شود). نهایتاً قصّه گویی، هنری شفاهی است، ناقل قصّه هایی که بار ها «از دهان به گوش» رسیده و گاه به صورت های نوشتاری بیان شده است. اگر ناشنوا باشید، داستان ها از طریق نشانه های نوشتاری (ادبی) میان دست و چشم انتقال می یابد.

ناشنوایان بهت زده به قصّه گویان خیره می شوند، مثل فرد ممتازی که در میان زائرانش احاطه شده و سرگرم امضا دادن است. کتاب حاضر، بیش از آفرینش داستان و تولیدش (خروج مکتوب یا اجرای دیجیتالی آن) که هدف ها یا ابزار های مهمّی در این فرایند است، بر ساختار تعامل قصّه گو و مخاطب تمرکز دارد (ساتون و اسپنس 2010).

صفحات کتاب :
334
کنگره :
‏‫‬‭LB1042‏‫‭‏‫‭‏‫‬‭/ق16ھ5 1397
دیویی :
‏‫‬‭372/677
کتابشناسی ملی :
5271352
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-2274-8
سال نشر :
‏‫1397

کتاب های مشابه هشت افتتاحیه در قصه گویی