امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زیارت نامه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام

کتاب زیارت نامه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام با ترجمه حمیدرضا شیخی و طراحی جلد توسط مصطفی معمی‌وند و صفحه‌آرایی نجمه معمی‌وند توسط اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و تدوین شد. بیان زیارت مخصوص امام رضا(ع)، صلوات خاصه امام رضا(ع)، زیارت امین‌الله، زیارت جامعه کبیره، نماز زیارت امام رضا(ع)، سوره یاسین و سوره الرحمن از جمله بخش‌های مختلف این اثر است.

بیان ادعیه ماثوره که بیشترین مخاطب را دارند و پر مراجعه‌ترین ادعیه محسوب می‌شوند از امتیازات این زیارت‌نامه است. به کارگیری فونت خاص، خوانا و چشم‌نواز این اثر با توجه به نظرسنجی تعدادی از زائران حرم مطهر رضوی، بیان نماز زیارت امام رضا(ع) همراه با سوره‌هایی که در این نماز باید خوانده شود، نگارش برشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد سیره امام هشتم(ع) و طراحی نوع خاص جلد که تداعی تصاویری از گنبد حرم مطهر رضوی است از دیگر امتیازات زیارت‌نامه امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)است.

گزیده کتاب زیارت نامه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام

«قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا(ع) یَقُولُ‏ إِنَّ لِکُلِّ إِمَامٍ عَهْداً فِی عُنُقِ أَوْلِیَائِهِ وَ شیعَتِهِ وَ إِنَّ مِنْ تَمَامِ الْوَفَاءِ بالْعَهْد وَ حُسْنِ الْأَدَاءِ زیَارَةَ قُبُورِهِمْ فَمَنْ زَارَهُمْ رَغْبَةً فِی زیَارَتِهِمْ وَ تَصْدیقاً بمَا رَغِبُوا فِیهِ کَانَتْ أَئِمَّتُهُمْ شُفَعَاءَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ»: هر امامی را بر گردن دوستان و شیعیان او عهد و پیمانی است و تکمیل این عهد و پیمان و نیز حسن انجام وظیفه، رفتن به زیارت قبور آن هاست. پس هر کس با عشق و رغبت به زیارت آنان بیاید و آنچه را که مورد توجّه و تمایل آن هاست، تصدیق کرده باشد، امامان آنان در قیامت شفیع آنان خواهند بود.
صفحات کتاب :
95
کنگره :
‏‫BP217/7‭‬ ‭/‮الف‬87041‏‫‭ 1397
دیویی :
‏‫‭297/777
کتابشناسی ملی :
5149342
شابک :
‏‫‭978-622-6090-02-5‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه زیارت نامه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام