نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کلیدهای آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد

کتاب کلیدهای آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد نوشته دکتر ویلیام سیرز از سری کتاب‌های کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان است که به موضوع مراقب‌های دوران بارداری و پیش از تولد نوزاد و مراقبت از نوزاد پس از تولد می‌پردازد.  

مجموعه کتاب‌های « کلیدهای تربیت کودکان » برای پدران و مادران جوانی است که می‌خواهند به تجربه‌ای شیرین و موفق از پرورش فرزند دست یابند.

کتاب‌های این مجموعه همگی موضوع پرورش کودکان را پوشش می دهند، اما هر کدام محتوایی مستقل دارند، ازجمله آنها می توان به آثاری همچون: آمادگی برای زایمان، روش‌های مناسب و صحیح شیر دادن، روش‌های مقابله با بیماری‌ها، آسیب‌ها، آلرژی‌ها، تولد فرزند دوم، نقش پدر در تربیت کودک و… اشاره کرد.

جلد مقابل از این مجموعه کامل با نام « آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد » به اولین قدم فرزندپروری اشاره دارد.

و حاصل بیش از بیست سال تلاش و پژوهش دکتر سیرز به عنوان پزشک اطفال و مشاور والدین است.

او که سالها مسئولیت شیرخوارگاه و ریاست بخش نوزادان را در بزرگترین بیمارستان کودکان تورنتوی کانادا داشته است اکنون با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود اقدامی موثر را در این زمینه رقم ژده اسن که پس از ترجمه آثار او توسط دکتر جواد میدانی، اطلاعاتی کلیدی و مهم، به زبانی ساده و روان در اختیار پدران و مادران ایرانی قرار گرفه‌است.

گزیده کتاب کلیدهای آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد

تخت نوزاد، به‌ویژه اگر استانداردهای ایمنی در آن رعایت نشده باشد، باعث صدمات جدی می‌شود. بهتر است در انتخاب آن نهایت دقت به‌کار رود. رنگی که برای رنگ‌آمیزی آن به‌کار می‌رود باید فاقد سرب باشد. تخت‌هایی که قبل از سال ۱۹۷۴ ساخته شده‌اند، از رنگ‌های دارای سرب استفاده کرده‌اند که در حال حاضر غیرقانونی هستند. اگر نوزاد عادت به جویدن نرده‌ها دارد، آن‌ها را با وسیله‌ای غیرسمی بپوشانید. حفاظ و نرده‌های دو طرف تخت باید با چفت مناسب طوری محکم شود که نوزاد نتواند آن‌ها را باز کند. فاصله بین نرده‌های تخت باید بیشتر از ۶ سانتی‌متر نباشد، تا سر نوزاد در آن گیر نکند.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‭‬‮‭‬‭RJ101‏‫‭‬‮‭‭/س‌9آ8 1375
دیویی :
‏‫‭‬‮‭‬‭649/122
کتابشناسی ملی :
‏‫‭م‌75-10045‬
شابک :
978-964-90074-6-5
سال نشر :
1375

کتاب های مشابه کلیدهای آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد