امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

کتاب زندگی برازنده من، موثرترین راهکارهای تحلیل خویشتن و غنی سازی ارتباط با دیگران، به نویسندگی کارول اس پیرسون و هیو.کی مار است و توسط بنیاد فرهنگ زندگی، چاپ شده است.

معرفی کتاب زندگی برازنده من

کتاب زندگی برازنده من نظریه ای است که هدفش آشنایی با داستان هایی است که وقایع و نحوه زندگی ما را شکل می دهند. مؤثرترین راهکارهای تحلیل خویشتن و غنی‌سازی ارتباط با دیگران «حاوی آزمون خودتحلیل‌گری» است. این کتاب اطلاعات و دیدگاه‌های جدیدی را که به کار گرفتن آزمون پی‌ام‌ای‌آی (PMAI) در طی چندین سال ایجاد کرده است با شما در میان می‌گذارد.

بررسی دقیق نتایج این آزمون کار دشواری است. هدف اصلی ایجاد نوعی آگاهی و بیداری درونی است تا خواننده کتاب بتواند با استفاده از این اطلاعات مهم درونی، راه شادکامی و موفقیت زندگی خود را ببیند و دنبال کند. بدون این آگاهی، انسان هویت، ارزش‌های باطنی و راه شادکامی و رضایت زندگی خود را نمی‌شناسد و در نوعی بی‌اطلاعی درونی به سر می‌برد.

خلاصه کتاب زندگی برازنده من

کتاب فوق از 8 فصل مختلف تشکیل شده است.

فصل اول 

کتاب بر اهمیت داستان‌ها در زندگی انسان‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید با وجود آن‌که انسان‌ها داستان‌سرا هستند و هر فردی داستان خودش را دارد اما الگوی این داستان‌ها مشخص شده است و همه آن‌ها را می‌توان در قالب الگوهای داستانی طبقه بندی کرد.

فصل دوم

زندگی برازنده من، کهن الگوهای دوازده گانه نام دارد. خوانندگان در این فصل با کهن الگوهای موجود در جهان آشنا می‌شوند و به ویژگی‌های آن‌ها پی می‌برند. کهن الگوها این توان را دارند تا به ما مهم‌ترین نیازها و خواسته‌هایمان را نشان دهند و با استعدادهای نهفته‌ای که داریم آشنایمان کنند.

قسمت سوم

کتاب به ما کمک می‌کند تا کهن الگوی خودمان و اطرافیانمان را بشناسیم. این کار به کمک آزمونی به نام آزمون پی ام ای آی صورت می‌گیرد و می‌توان آن را یک گفت‌وگوی درونی با خود دانست.

فصل چهارم

کتاب زندگی برازنده من پیگیری آگاهانه مسیر قهرمان نام دارد. این فصل می‌تواند برای نشان دادن راه پیشرفت فردی و رسیدن به موفقیت راستین به ما یاری برساند. قسمت بعدی این اثر مربوط به تجزیه و تحلیل آزمون کهن الگوهای شخصی ما است. این فصل اهمیت بسیار بالایی برای خودشناسی دارد و باعث می‌شود تا ذهنیتی واقعی نسبت به خودمان داشته باشیم.

فصل پنجم

مربوط به کاربرد کهن الگوها در بین خانواده، دوستان و همکاران است، اگر ما کهن‌الگوهای نزدیکانمان را بشناسیم، می‌توانیم ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم. طبیعتا شناخت ما نسبت به این کهن‌الگوها سبب می‌شود تا قدرت بیشتری برای درک دیگران داشته باشیم.

قسمت ششم

به جوانب اخلاقی استفاده از این آزمون اشاره می‌کند.

فصل هفتم

کتاب نیز مربوط به پاسخ به سوال‌های رایجی است که خوانندگان ممکن است آن را طرح کنند.

فصل هشتم

کهن‌الگوهای دوازده‌گانه

گزیده کتاب زندگی برازنده من

اغلب زندگی خود را از دیدگاه داستانی که دنبال می کنیم می بینیم. مثلاً اگر دانشجویی داستان «جنگجو» را دنبال می کند، ممکن است واکنش شدیدی نسبت به یک همکلاسی که با او به مخالفت می پردازد نشان دهد. اما اگر کهن الگوی همین دانشجو داستان «حامی» باشد، سعی می کند اخلاق و تفاوت های همکلاسی خود را درک نموده و در صورت امکان به او کمک کند. آگاهی ای که با شناخت این داستان ها به دست می آوریم درک خویشتن و تفاوت های اخلاقی دیگران را برایمان آسان تر می کند. اشخاص و واقعه های گوناگونی در طول تاریخ دست به دست هم داده و این داستان ها را پدید آورده اند. 

 این شخصیت ها را آرکی تایپ، اسطوره یا کهن الگو می نامیم که موضوع، روال و چالش های کلی داستان ها را شکل می دهند، البته جزئیات قصه زندگی هر شخص منحصر به فرد است. این کهن الگوها به ما کمک می کنند بدانیم که آیا در بهترین و صحیح ترین مسیر زندگیمان قرار گرفته ایم و بهترین انتخاب ها برای ما در موقعیت های مختلف کدام اند. 

کتاب زندگی برازنده من pdf

کتاب زندگی برازنده من، بصورت pdf در فراکتاب موجود می باشد. پس از دانلود این کتاب را در اپلیکیشن مطالعه کنید و از آن لذت ببرید.

 کتاب صوتی زندگی برازنده من

کتاب صوتی این اثر را می توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود در کتابخوان به آن گوش فرا دهید.

دانلود رایگان کتاب صوتی زندگی برازنده من

دانلود رایگان کتاب صوتی زندگی برازنده من، در فراکتاب موجود نمی باشد ولی می توانید با صرف هزینه اندک این کتاب را به صورت صوتی از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید.

کتاب بهشت رابطه

کتاب بهشت رابطه با عنوان فرعی برای رسیدن به بهشت رابطه از چه جهنمی باید عبور کرد؟، نوشته ی جیمز هالیس و ترجمه ی مرتضی نظری می باشد. این کتاب توسط بنیاد فرهنگ زندگی منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است. کتاب بهشت رابطه اساسا یک نوشته درباره‌ی عوامل روانی تأثیر گذار در رابطه است و قرار است یک سفر اکتشافی باشد. قرار است باعث تحریک فکر و پاسخ های شما باشد و به تصحیح تخیلات و توهمات عمومی مربوط به روابط که در فرهنگ ما رایج است کمک کند. قرار نیست راهنمای عملی برای بهتر کردن روابط مشکل‌دار شما باشد.

در عوض، کتاب بهشت رابطه، تلاشی است برای تشویق، جهت تعمق بیشتر درباره ذات یا ماهیت رابطه، برای این که چالشی در زمینه مسئولیت پذیری شخصی در روابط فراهم نماید و باعث ایجاد میل به رشد شخصی در مقابل خیال بافی نجات یافتن از طریق دیگران شود. 

پی دی اف کتاب بهشت رابطه در نرم‌افزار فراکتاب در دسترس قرار دارد. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

بنیاد فرهنگ زندگی

بنیاد فرهنگ زندگی، انتشاراتی است که به چاپ آثار زیادی از جمله آثار جیمز هالیس پرداخته است. از دیگر کتاب هایی که به چاپ آن ها مبادرت ورزیده است کتابهای سهیل رضایی می باشد.

زندگی برازنده من سهیل رضایی

اگر می خواهید در مورد داستان زندگی خود بدانید که چرا اکنون در زندگی اینجا ایستاده اید و احتمالا در آینده کجا خواهید ایستاد و بر سر روابط، خانواده، کسب و کار، مدیریت و معنویت شما چه خواهد آمد، قطعا از گوش دادن به این مجموعه لذت می برید و در آن بارها و بارها شگفت زده می شوید و شاید افسوس خواهید خورد که چرا زودتر به آن دست نیافته اید. در این مجموعه شما با هشت قهرمانی آشنا می شوید که باید در درون تان فعال باشند تا احساس کامیابی در زندگی داشته باشید.

در روند گوش دادن متوجه می شوید نبود برخی از این قهرمان ها چقدر زندگی شما را عقب انداخته و مایه ناراحتی و نگرانی های امروز و آینده زندگی تان شده است و اکنون با این شناخت و تمریناتی که ارائه می شود سراغ زیستن قهرمان زندگی تان خواهید رفت.

دانلود کتاب زندگی برازنده من مشخصات کتاب زندگی برازنده من در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
نویسنده: کارول اس پیرسون و هیو.کی مار
مترجم:
کاوه نیری
گوینده: امین تارخ
تعداد صفحه: 211
موضوع: توسعه شخصی
قالب: pdf و صوتی

کتابشناسی ملی :
4635116
شابک :
978-600-91205-0-5
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
202
کنگره :
BF698/8‭‬ ‭/پ9‏‫‭‭پ9 1395
دیویی :
155/264

کتاب های مشابه زندگی برازنده من