امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا

کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا به قلم رابرت الکس جانسون، در چهار مرحله به شما یاد می‌دهد که چگونه به تفسیر خواب و رویاهایتان بپردازید و با شناخت ضمیرناخودآگاه خود تحولی عظیم در زندگیتان ایجاد کنید.

کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا در خصوص شناخت ناخودآگاه انسان و چگونگی پی بردن به آن با تحلیل خواب و رویاست. گاهی اوقات ناخودآگاه خیالاتی پر از تصاویر زنده و نمادین تولید می‌کند که ذهن آگاه را به‌طور کامل تسخیر کرده و توجه ما را برای مدت طولانی به خود جلب می‌کند. خیالاتی از ماجراها، خطرها، فداکاری‌های قهرمانانه و عشق که زن را در مسیرش به سمت محل کار شیفته و مجذوب خود کرد، مثال ساده‌ای از راهی است که ناخودآگاه به ذهن آگاه هجوم می‌آورد و تلاش می‌کند تا خود را بیان کند.

ناخودآگاه این کار را ازطریق تخیل که از زبان نمادینِ تصاویر آکنده از احساسات استفاده می‌کند، انجام می‌دهد. قضیه خرافه نیست. مطالعات روانکاوان نشان می دهد کسی نیست که خواب نبیند ولی امکان دارد شما آن را بنا به دلایلی به خاطر نسپارید. خواب، نامه‌ای است از سوی ناخودآگاه که اختصاصا برای شما ارسال شده است. حالا اگر می خواهید به آن بی توجهی کنید این انتخاب شماست. این کتاب با زبانی شیرین و کاملا کاربردی در چهار مرحله قدم به قدم به شما می گوید خوابی را که دیده اید چگونه تفسیر کنید .تفسیر رویا و انجام اقدام عملی برای آن می تواند زندگیتان را به سمت ناخودآگاه شما که نیازهای روحی و روانیتان را به خوبی می داند مورد هدایت قرار گیرد.

گزیده کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا

یک روز صبح زنی مانند هر روز سوار اتومبیلش شد و کیلومترها به سمت دفتر کارش رانندگی کرد. در طول راه، قوه تخیلش شروع به تولید یک ماجرای فوق العاده کرد. او خودش را در زمان های بسیار دور دید؛ یک زن ساده در میان آتش جنگ. او یک قهرمان شد و مردمش را با قدرت و فداکاری ای که از خود نشان داد، حفظ کرد و با یک شاهزاده قدرتمند و مشهور که به او علاقه مند شده بود، آشنا شد.

درحالی که ذهن آگاه او کاملا با این افکار مشغول شده بود، در طول خیابان های متعدد رانندگی کرد، پشت چراغ قرمزها ایستاد، در سر هر پیچ راهنما زد و به سلامت به پارکینگ محل کارش رسید. وقتی به خود آمد، متوجه شد نمی تواند هیچ چیز از رانندگی خود به خاطر بیاورد! او هیچ تقاطع و پیچی را به خاطر نمی آورد. شگفت زده از خودش می پرسید: «من چه طوری مسیر به این طولانی رو بدون این که متوجه باشم طی کردم؟ ذهن من کجا بود؟ وقتی من رؤیاپردازی می کردم، کی داشت رانندگی می کرد؟ » اما چون مشابه این اتفاق قبلا هم افتاده بود، از این موضوع عبور کرد و به دفتر کارش رفت.

زن پشت میز کارش نشسته بود و در حال برنامه ریزی کارهای روزانه اش بود که ناگهان یکی از همکاران مردش با داد و فریاد وارد اتاق او شد، قراردادی را که زن تنظیم کرده بود جلوی او پرت کرد و با عصبانیت شروع به بحث درمورد چند نکته کوچک که با آن ها مخالف بود، نمود. زن تعجب کرده بود؛ چون عصبانیت مرد با میزان اهمیت موضوع متناسب نبود! چه بلایی بر سر آن مرد آمده بود؟

مرد نیز در مقابل، صدای بالارفته خودش را می شنید و متوجه شد که از کاه، کوه ساخته است. با شرمندگی عذرخواهی کرد و از اتاق بیرون رفت. مرد در اتاقش از خود پرسید: «چه بلایی سر من اومده بود؟ عصبانیت من از کجا ناشی شده بود؟ من معمولا به خاطر چیزهای کوچک عصبی نمی شم. من خودم نبودم! » او احساس کرد یک عصبانیت بسیار زیاد در درونش وجود داشته که هیچ ربطی به آن قرارداد نداشته است؛ اما ناگهان در اثر یک موضوع کم اهمیت به سطح آمده بود. آن عصبانیت از کجا آمده بود که خود مرد هم از آن خبر نداشت؟!

اگر آن دو نفر زمان کافی برای فکر کردن داشتند، متوجه می شدند که حضور ناخودآگاه را آن صبح در زندگی شان تجربه کرده اند. ما از راه های متعددی در نوسان های زندگی روزمره، می توانیم فعالیت های ناخودآگاه را در درون مان احساس کنیم.

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‬‭BF1078‭‬‭‬‏‫‬‭/2ج3ت 1397
دیویی :
‏‫‬‭154/63‏‫‬‭
کتابشناسی ملی :
5484799
شابک :
‫‬‭978-600-92251-5-6
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تحلیل کاربردی خواب و رویا