کتاب ما همه یک معجزه ایم pdf

چگونه از طریق درک همزمانی ها مطمئن شویم مسیر درستی را برای زندگی مان انتخاب کرده ایم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ما همه یک معجزه ایم

کتاب ما همه یک معجزه ایم نوشته ژان شینودا بولن ترجمه ناهید سپهرپور توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است.

حضور شما در این عالم یک معجزه است. چقدر این موضوع را جدی یا شوخی بگیرید به شما بر می‌گردد، ولی چیزی از این واقعیت کم نمی کند. پروفسور کارل گوستاو یونگ، روانشناس شهیر سوییسی که این کتاب با بهره گیری از دیدگاه او نوشته شده است در سالهای پایانی عمرش به این نتیجه رسید که وقتی رویدادی رخ می دهد و برای ما معنادار است به آن رویداد همزمانی می گویند و ما باید در مفهوم آن تعمق کنیم تا بتوانیم زندگی معناداری را دنبال کنیم. وقایع همزمانی مثبت می توانند راه ما را روشن کنند و به ما اطمینان دهند که در مسیر درستی قرار داریم. همزمانی های منفی هم موجب می شوند در خصوص مسیری که در پیش گرفته ایم تامل و تعمق کنیم؛ شاید باید تجدید نظری در مشی زندگی و رفتاری که بکار گرفته ایم انجام دهیم تا بواسطه ی آن حس رضایتمندی را به زندگی مان باز گردانیم.

گزیده کتاب ما همه یک معجزه ایم

گاهی اوقات در چنین شرایطی رؤیای «بزرگی» از راه می رسد که به ما کمک می کند برای این وضعیت راه حلی پیدا کنیم, اما آنچه درخصوص این خانم رخ داد یک مواجهه همزمان بود. او به همایشی یک روزه رفته بود و به طور اتفاقی کنار یکی از همکاران سابق خود نشسته بود که هفت, هشت سال بود او را ندیده بود. آن ها هر دو برای یک نمایندگی کار کرده بودند, اما به فعالیت های متفاوتی روی آورده بودند. هنگام صرف ناهار, شروع کردند به صحبت کردن با یکدیگر و پر کردن زمانی که با هم سپری می کردند. وقتی او به سخنان زن دیگر گوش می داد, شادی و شعف عمیقی به او دست داد و ناگهان احساس کرد از تنش ها و درگیری ذهنی اش رها شده است.

او متوجه شد که همکارش شش سال پیش حرفه خـود را رها کرده تا صاحب فرزند شود و در خانه از فرزندش نگهداری کند. او باغچه بزرگی پرورش داده بود, نان می‌پخت و در فضایی نیمه روستایی زندگی خانوادگی آرام و به دور از شتابی را سپری می‌کرد. طی این مدت کوزه گر هم شده بود. اکنون به زندگی حرفه‌ای خود بازگشته بود و در یک مرکز پزشکی به کار و تدریس می‌پرداخت.

ملاقات با این زن, به مثابه ملاقات با نمادی بود که انگیزه قوی او برای مادر شدن را با عنصر ایمان در می‌آمیخت. او همزمانی این ملاقات را به صورت شهودی احساس کرد. او می‌دانست کـه این ملاقات به نحوی عجیب اهمیت دارد. رخدادهای همزمانی این احساس را به ما می‌دهد که بخشی از یک کل عظیمتر هستیم.

 
صفحات کتاب :
143
کنگره :
BF698‬‮‏‫‬‭/ب9م2 1395‬
دیویی :
155/2‬‬
کتابشناسی ملی :
3541072
شابک :
978-600-6268-43-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه ما همه یک معجزه ایم