کتاب لبخند ابراهیم (چاپی و pdf)

خاطرات شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,400
خرید چاپی
35,000
15%
ت 29,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لبخند ابراهیم

کتاب لبخند ابراهیم به قلم معصومه جواهری شامل  خاطرات شفاهی شهید از خانواده، دوستان، همکاران و همرزمان او است. حمیدرضا باب الخانی در سال شصت و هفت در خانواده ای فرهیخته و فرهنگی در اصفهان به دنیا آمد. پدرش معلم بود و از رزمندگان دفاع مقدس. حمیدرضا از همان کودکی بسیار باهوش و پر انرژی بود و بازیگوشی ها و سخنان کودکی اش خبر از آینده ای درخشان برایش می داد.

او در محیط مذهبی و فرهیخته خانه شان خیلی سریع مسیر زندگیش را انتخاب کرد. با وجود اینکه بسیار درس خوان بود ولی هرگز از حضور در مراسم های مذهبی غافل نمی شد و در فعالیت های فرهنگی حضوری پر رنگ داشت. برای اولین بار در کسوت خادمی در راهیان نور با مفهوم ایثار و شهادت آشنا شد. حمیدرضا با اینکه دارای مدرک کارشناسی ارشد پدافند غیر عامل از دانشگاه مالک اشتر تهران بود و بارها در کسوت مشاور در شورای شهر و استانداری اصفهان فعالیت کرده بود و چندین دعوتنامه استخدامی از ارگان های دولتی دریافت کرده بود ولی ترجیح داد لباس مقدس سپاه را بر تن کند. حمیدرضا عاشق سپاه قدس و خدمت در جبهه مقاومت بود. همانطور که در زندگی اش بارها و بارها موفق شده بود و هر چه که اراده کرده بود را با پشتکار به دست آورده بود توانست خیلی زود لباس مقدس دفاع از حرم را بر تن کند و مدافع حریم آل الله در سوریه شود.  

گزیده کتاب لبخند ابراهیم

وارد مقرّ که شدم سراغ حاج‌‏ابراهیم را گرفتم. یکی از بچه‏‌های زینبیون تا دم در اتاق همراهی‏‌ام کرد. داخل اتاق کسی نبود. دیوارهای سیمانی اتاق پر بود از نقشه. از عکس سیدابراهیم صدرزاده و حاج محمدابراهیم همت که روی در کمد فلزی چسبیده بود به‏‌راحتی می‏‌شد فهمید چرا فرمانده اسم ابراهیم را برای خودش انتخاب کرده. تعریفش را از بچه‏‌های مرکز، خیلی شنیده بودم اما هنوز فرصت نشده بود با هم کار کنیم. چند دقیقه بعد جوان رشید و چارشانه‏‌ای وارد اتاق شد و با یک لهجه‏‌ی شیرین اصفهانی خیلی گرم با من احوال‌پرسی کرد.

کتابشناسی ملی :
7604789
شابک :
‫‬‭978-622-285-051-7
سال نشر :
‏‫1400
صفحات کتاب :
256
کنگره :
‏‫‬‭BP52/66‬
دیویی :
‏‫‬‭297/998‬

کتاب های مشابه لبخند ابراهیم