امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 54,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت عیب یابی و پایش وضعیت ترانسفورماتورها

کتاب مدیریت عیب یابی و پایش وضعیت ترانسفورماتورها به کوشش مهندس علی محمدی و مهندس میثم حسنی در جهت راهنمایی متخصصین برای جلوگیری از آسیب به ترانسفورماتورهاست.

ترانسفورماتورها از جمله تجهیزاتی هستند که امروزه در صنعت برق اهمیت بسیاری بالایی دارند. به طور کلی وظیفه این تجهیز تبدیل سطح ولتاژ اولیه به ثانویه یا تبدیل سطح جریان اولیه به ثانویه بر اساس اصول الکترومغناطیسی می باشد که میزان این سطوح بسته به نیاز بار و یا شرایط انتقال تعیین می گردد. از همین رو ترانسفورماتورها بر اساس کاربرد می توانند از نوع کاهنده یا افزاینده ولتاژ باشند. با توجه به سطوح ولتاژ مختلف در شبکه و وجود ترانسفورماتورهای مختلف در مسیر تولیدکننده تا مصرف کننده انرژی الکتریکی، عملکرد صحیح این تجهیز، نقشی اساسی در پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال و توزیع انرژی الکتریکی دارد.

 در کتاب مدیریت عیب یابی و پایش وضعیت ترانسفورماتورها سعی شده با کمک‌گرفتن از استانداردهای مرتبط و تجربیات به‌دست‌آمده، مطالبی که برای عیب‌یابی و نگهداری ترانسفورماتورها مفید است، بیان شود.

گزیده کتاب مدیریت عیب یابی و پایش وضعیت ترانسفورماتورها

ترانسفورماتورها از جمله تجهیزاتی هستند که امروزه در صنعت برق اهمیت بسیاری بالایی دارند. به طور کلی وظیفه این تجهیز تبدیل سطح ولتاژ اولیه به ثانویه یا تبدیل سطح جریان اولیه به ثانویه بر اساس اصول الکترومغناطیسی می باشد که میزان این سطوح بسته به نیاز بار و یا شرایط انتقال تعیین می گردد.

از همین رو ترانسفورماتورها بر اساس کاربرد می توانند از نوع کاهنده یا افزاینده ولتاژ باشند. با توجه به سطوح ولتاژ مختلف در شبکه و وجود ترانسفورماتورهای مختلف در مسیر تولیدکننده تا مصرف کننده انرژی الکتریکی، عملکرد صحیح این تجهیز، نقشی اساسی در پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال و توزیع انرژی الکتریکی دارد.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
330
کنگره :
‭TK2551
دیویی :
‭621/314‬
کتابشناسی ملی :
8421441
شابک :
‭978-622-292-114-9‬

کتاب های مشابه مدیریت عیب یابی و پایش وضعیت ترانسفورماتورها