امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سفری آگاهانه به فضای دنیای مجازی

کتاب سفری آگاهانه به فضای دنیای مجازی نوشته سیدمهدی قانع توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. اینترنت و فضای مجازی مانند هر پدیدۀ جدید که بخشی از نیازهای جامعۀ انسانی را برطرف می کند، ممکن است با خطرهایی نیز همراه باشد.

بنابراین نباید به آن فقط نگاه منفی داشت، بلکه مثل همۀ نوآوری های بشر در آغاز کاربرد، برخی خطرها را با خود به همراه می آورد، سپس برای آن چاره اندیشی می شود یا با تهدیدات آن مقابله می شود؛ چنانکه در نخستین روزهایی که برق به خانه ها راه یافت، بر اثر بی احتیاطی، جان برخی به خطر افتاد و آمار برق گرفتگی و سوختگی ناشی از برق بسیار زیاد بود، ولی بعدها با شناخت خطرها و نصب فیوزهای خودکار، این خطر بسیار کمتر شد. سیدمهدی قانع در کتاب سفری آگاهانه به فضای دنیای مجازی سعی کرده به شما آگاهی بیشتری دربارۀ این فضا و چگونگی برخورد با آن بدهیم.

گزیده کتاب سفری آگاهانه به فضای دنیای مجازی

وقتی بچه بودیم، با مادر یا پدرمان برای خرید به خیابان یا بازار می رفتیم. ویترین مغازه هایی که در آن اسباب بازی یا خوراکی های خوشمزه داشت، ما را به خود سرگرم می کرد و در کنار آن متوقف می شدیم؛ به گونه ای که گذشت زمان از یادمان می رفت و آنگاه که خسته می شدیم، تازه می فهمیدیم از مادر و پدرمان دور افتاده ایم و گم شده ایم. هنگامی که از پیداشدن آن ها ناامید می شدیم، با بغضی در گلو گریه سر می دادیم و مردم به کمک مان می آمدند و خلاصه با کلانتری و بلندگوی مسجد ما را به آغوش خانوادۀ اشکبارمان می رساندند.

این مسئله مانند حکایت حال ما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. جلوی هر سایت و صفحه ای که نظرمان را جلب کند، متوقف می شویم؛ به گونه ای سرگرم می شویم که گذشت زمان از یادمان می رود و در این فضا گم می شویم. در اینجا دیگر خودمان نیز با خبر نمی شویم که گم شده ایم تا گریه ای سر بدهیم و دیگران به دادمان برسند؛ فقط سرگرم هستیم.

صفحات کتاب :
60
کنگره :
‭HM851
دیویی :
‭303/4833‬
کتابشناسی ملی :
8419098
شابک :
‏‫‭978-622-6852-96-8‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه سفری آگاهانه به فضای دنیای مجازی