امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امنیت سایبری

کتاب امنیت سایبری به قلم سیدعلی موسوی، امنیت سابیری را به زبان ساده تعریف کرده و مفاهیم اساسی و انواع آن را برشمرده است. پیدایش فضای سایبری در چند دههٔ اخیر یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی است. رخدادی که تأثیرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصهٔ ملی و بین‌المللی نمود بیشتری پیدا می‌کند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر ایران همواره در معرض پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین حملات و تهدیدات سایبری بوده که بخش عمده‌ای از آنها متوجه زیرساخت‌های حیاتی کشور بوده است. بنابراین برقراری و حفظ امنیت همه‌جانبه در فضای سایبری یکی از موضوعات مهم و کلیدی کشور است.

اگر امنیت سایبری برای شما مهم نیست، احتمالاً به‌اندازه کافی در مورد آن اطلاع ندارید. اگر می‌خواهید این خطرات را به زبان ساده، بدون پیچیدگی‌های فنی درک کنید، کتاب را مطالعه کنید. این کتاب به شما بینش گسترده‌ای در مورد اینکه ما کجا هستیم، چگونه به اینجا رسیدیم و به کجا می‌خواهیم برویم می‌دهد و در سطوح شخصی و سازمانی، گام‌های مؤثری برای اطمینان از محافظت بهتر ارائه‌شده است.

کتاب امنیت سایبری  به‌صورت یکپارچه و جامع تدوین‌شده است؛ و اگر از ابتدا تا انتهای کتاب را بخوانید، بیشترین بهره را از انتخاب این کتاب خواهید برد. اگر شما می‌خواهید به‌صورت جداگانه به مطالعه این کتاب بپردازید، هر فصل به گونه ای مدون شده است که به اطلاعات فصول قبلی برای مطالعه آن نیاز نیست. همچنین یک لغت نامه مختصر درباره امنیت سایبری درانتهای این کتاب گنجانده شده که به شما امکان ترجمه روان اصطلاحات کلیدی مورد استفاده در امنیت سایبری را می‌دهد.

گزیده کتاب امنیت سایبری

حقیقت ساده این است که اگر شما آگاهانه از دستگاه های دیجیتال استفاده کنید، شما را قدرتمند تر خواهد کرد. آنها می توانند شما را ثروتمندتر کنند، در هزینه ها صرفه جویی کنند، کیفیت زندگی شما را افزایش دهد، وشما را سرگرم نموده و ارتباطات اجتماعی تان را بهبود ببخشد.

اما این فن آوری ها ۱۰۰٪ امن، ایمن و قابل اعتماد هستند؟ این سوال برای بسیاری از ما که تا دچار مشکل نشویم به آن فکر نمی کنیم، پیش نیامده است.

همانطور که در مقدمه ذکر شد، بسیار با طمع کاهش هزینه ها، درآمد بالاتر وسرگرم شدن، به سرعت فن آوری های جدید را مورد استفاده قرار می دهند؛ اما آیا ما خطرات این کار را می دانیم؟ آیا ما می خواهیم خطرات این کار را درک کنیم؟ آیا کسی هست که خطرات این کار را به ما گوشزد کند؟

زمانی که شما یک برنامه «رایگان» را دانلود کنید، قطعا در برابر این کار هزینه ای پرداخت خواهید کرد. حتی بازی ها و یا نرم افزار چراغ قوه هم اطلاعات شما، از جمله موقعیت مکانی شما و ID دستگاهتان، واحتمالا شماره تلفن، تاریخچه تماس تلفنی و موارد دیگر را در اختیار خواهد گرفت. برخی از برنامه های اصلی هم اجازه شنود تماس های تلفنی و نظارت بر ایمیل های شما را دارند (هر چند هنوز هم خیلی از موارد دسترسی آن ها ناشناخته است و در بخش فازی در مورد آن ها بحث خواهد شد).

صفحات کتاب :
‫334
کنگره :
‏‫‬‭TK5105/59‏‫‭/م77‮الف‬8 1396‬‬
دیویی :
‏‫‭005/8‬‬
کتابشناسی ملی :
4873545
شابک :
978-600-8752-39-4
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه امنیت سایبری