کتاب انقلاب هشتگ ها (اسلکتیویست) pdf

قواعد کنشگری سایبری برای اسلکتیویست ها

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انقلاب هشتگ ها (اسلکتیویست)

کتاب انقلاب هشتگ ها (اسلکتیویست) به قلم مگ کیل، به شما چگونگی استفاده از اینترنت را برای به وقوع پیوستن اتفاقات مثبت می‌آموزد. این کتاب درباره نحوه‌ی تاثیر اینترنت بر کنشگری و نحوه‌ی استفاده‌ از آن به نفع اهدافتان صحبت می‌کند و محدودیت‌ها و نکات منفی آن را شرح می‌دهد تا با این تعالیم بتوانید به کنشگری مثبت اجتماعی بپردازید.

اسلکتیویست یا کنشگری در عصری که دیگر برای ابراز مخالفت یا راه اندازی جنبش های اجتماعی به داد و بیداد و آنارشیگری نیازی نیست، همان توپخانه‌ای است که می تواند سیستمی را فلج کرده یا از نو به چرخه قدرت بازگرداند. نافرمانی مدنی الکترونیکی باید آگاهانه باشد بنابراین بی‌توجهی آشکار به قانون کپی‌رایت توسط میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنت که هر روز در شبکه‌های اشتراک‌گذاری فایل انجام می‌شود مخالفت مدنی نیست.

نافرمانی مدنی الکترونیکی بیش از اینکه خسارت به بار آورد ذهن مخاطبانش را درگیر می‌کند تا متوجه اهداف آن شوند. هر نوع تعرضی به آزادی‌های مدنی دیگران، منجر به خدشه‌دار کردن اصالت عمل شخص نافرمان می‌شود. علاوه بر این عدم خشونت باعث ریسک کمتر می‌شود و توجه عمومی را منحرف نمی‌سازد و بهانه مقامات جهت استفاده از اقدامات متقابل خشونت‌آمیز در برابر معترضان را از آن ها می‌گیرد.

با توجه به این مهم و اینکه کشنشگری در عصری که عصر رسانه های دیجیتال نام دارد و دنیا در جامعه‌ای شبکه‌ای زندگی میکنند، این کتاب به شما نحوهٔ استفاده از ابزارهای اینترنتی برای ادامهٔ تغییرات مثبت در جامعه را آموزش خواهد داد. ما به شما خواهیم گفت چگونه بدون اینکه خودتان آگاه باشید به یک اسلکتویست تمام عیار تبدیل می‌شوید.

گزیده کتاب انقلاب هشتگ ها (اسلکتیویست)

بسیاری از افراد شک دارند که اقدامات آنلاین به دنیای آفلاین انتقال پیدا کنند. تعداد زیادی از مطالعات تحقیقاتی در زمینه‌ی بازدهی دفاع آنلاین وجود دارند، اما مهم‌ترین نکته این است که یک اقدام مجزا و ایزوله نمی‌تواند به‌تنهایی باعث تغییر شود. تغییر تصویر پیش‌فرض به یک رنگ به‌خصوص یا اشتراک‌گذاری یک مطلب در مورد مشکلات، تاثیر اندکی خواهد داشت. تغییر در زمانی اتفاق می‌افتد که کنشگرها استراتژی‌های کمپین را پیرامون چندین اقدام و در یک دوره‌ی زمانی طولانی شکل بدهند.

کمپینی که کمتر معروف شد اما بسیار موثر بود، کمپین مقابله با «قانون توقف دزدی آنلاین» است. این قانون در مجلس نمایندگان آمریکا در اکتبر 2011 و توسط تعدادی از اعضا به تصویب رسید. لایحه توسط لامار اسمیت نماینده‌ی تگزاس رهبری شد و برخی از استودیوهای سرگرمی و صنعت موسیقی از آن پشتیبانی کردند. هدف از این قانون، توقف وب‌سایت‌های متخطی از کپی‌رایت و مسدود کردن حضور آن‌ها به‌صورت آنلاین بود.

به‌صورت هم‌زمان قانون محافظت از IP در سنا مطرح شد. در ابتدا، لایحه به دادستان کل اجازه‌ی انسداد سایت‌ها با استفاده از تکنیکی را می‌داد که سیستم نام‌گذاری دامنه‌ (DNS) اینترنت را بازنویسی می‌کرد. در آن شناسه‌های منحصربه‌فردی برای هر وب‌سایت ایجاد می‌شدند. منتقدان می‌گفتند که با این کار، کپی‌های متعددی از وب‌سایت‌ها در کشورهای مختلف دنیا ایجاد می‌شود و همین امر کاربران خواهان سایت‌های مسدودشده را در تیررس هکرها، کلاه‌برداری‌ها و سایر فعالیت‌های مجرمانه قرار می‌دهد.

دیویی :
‏‫‬‭302/23
کتابشناسی ملی :
5265281
شابک :
978-622-6169-24-0
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
210
کنگره :
‏‫‭P90‏‫‮‭/ک9‮الف‬5 1397

کتاب های مشابه انقلاب هشتگ ها (اسلکتیویست)