کتاب رسانه و تصویر جهان pdf

تمهیدی انتقادی بر فلسفه تکنولوژی رسانه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رسانه و تصویر جهان

کتاب رسانه و تصویر جهان اثر محمد حسنی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. نویسنده کتاب کوشیده است در این اثر توجه خواننده را به این موضوع جلب کند که معمولا درباره رسانه نمی اندیشیم، البته درباره رسانه ها سخن می گوییم، مطلب می نویسیم، حتی پژوهش و گاه جدال می کنیم اما با حقیقت رسانه فاصله داریم. باید زمان درونی خود را متوقف کنیم و به لایه ای عمیق تر برویم و این به سادگی میسور نمی شود.

بشر اکنونی و امروزی وارد جهان و بلکه جهان های موازی شده است، بنابراین زحمت بی فایده ای نخواهد بود اگر خلوتی کنیم و در باب اصل تکنولوژی جهان ساز به عنوان مادر اصلی این جهان های موازی تفکر و تأمل کنیم.

•‌ یکی از کاربردهای این کتاب فارغ از هدف اصلی و جنبهٔ پیوست هایی که دنبال می کند، آشنایی مجدد با متفکرانی است که پیش تر تصور می کردیم اندیشه هایشان را می شناسیم.

بخشی از متن کتاب رسانه و تصویر جهان

آثار متعددی در حوزۀ فلسفۀ رسانه، فضای مجازی و اطلاعات منتشر شده اند.این گونه آثار عموماً برشی از جغرافیای مباحث نظری مربوطه را موردتوجه قرار داده اند. بیشتر این آثار بیش از همه به مک لوهان و هایدگر ارجاع دارند و بررسی های نویسندگان آن ها از آثار متفکران نیز گزینشی است. همچنین درباره کنش های معنایی رسانه و قبض و بسط ها و تحدیدهای معنایی آن کمتر ورود کرده اند.

از منظر عمده این آثار، هستی و چیستی رسانه و بعضاً آثار اجتماعی و اخلاقی آن برای نویسندگانشان جذابیت داشته است، درحالیکه شناخت پدیدارشناسانۀ ماهیت رسانه، گام نخست برای شناخت تحول معنایی است که حاصل می کنند و تحقیق حاضر از مسیر این گام، به دنبال مهم ترین کنش معنایی عام رسانه است که به زعم محقق، منصرف در «تحول تصویر انسان از جهان » است.

شابک :
978-964-12-1842-5
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
348
کنگره :
P۹۶/‮ت‬۸‬‭ح۵ ۱۴۰۱‬
دیویی :
۳۰۲/۲۳‬
کتابشناسی ملی :
7674952

کتاب های مشابه رسانه و تصویر جهان